معرفی جاذبه های دیدنی مرزن آباد 🏞️| تصاویر📸

4 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
روستای دل انگیز ناتر در مرزن آباد 874843543

جاذبه های دیدنی مرزن آباد در شمال ایران همواره یکی از مقاصد محبوب برای سفر است و این انتخاب به خاطر جاذبه‌های فراوان طبیعی و فرهنگی آن، منطقی است. مرزن آباد، یکی از جواهرهای زیبای شمال کشور، با طبیعت کوهستانی و آب و هوای معتدل، گردشگران را به خود جذب می‌کند. حتی در تابستان، اینجا هوا خنک و دلپذیر است و افراد را به بازدید از روستاهای ییلاقی دعوت می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد جاذبه های دیدنی مرزن آباد بدانید، ادامه مطلب را بخوانید و همراه ما باشید.

شهر مرزن آباد در استان مازندران 37848354533


مرزن آباد کجاست؟

این منطقه در کنار کوه‌های سبز و جنگل‌های پراکنده، جایی است که همه را به سمت خود می‌کشاند. این شهر جزئی از شهرستان چالوس است و فاصله نسبتا کمی با پایتخت دارد، بنابراین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران به شمار می‌رود.

مسیر دسترسی:
برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز، بهترین راه شروع کردن از جاده چالوس است. این مسیر نه تنها زیبایی‌های طبیعت را به شما نشان می‌دهد، بلکه لذت مسافرت را به دلیل زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ محلی افزایش می‌دهد. پیش از دست‌یابی به منطقه چالوس، مرزن آباد را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

نقشه مرزن آباد 886374483543
برای مشاهده‌ی نقشه‌ی مرزن آباد روی عکس کلیک کنید.

جاذبه های دیدنی مرزن آباد

در مرزن آباد، روستاهای بکر و جذاب زیادی وجود دارند، هر کدام با جاذبه‌های خاص و منحصر به فرد خود. به عنوان مثال، دریاچه ولشت و آبشار هریجان از جمله جاذبه‌هایی هستند که شما را به دیدن زیبایی‌های طبیعتی می‌کشانند. در ادامه، برخی از دیدنی‌های شهر و اطراف آن را بیشتر برای شما معرفی می‌کنیم:

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین در استان مازندران است. این دریاچه کوه‌های اطراف را در آغوش گرفته و چشم‌اندازی زیبا را به شما هدیه می‌دهد. اینجا امکاناتی مانند ماهیگیری، قایق‌سواری و پیک‌نیک وجود دارد، اما شنا و آب‌تنی خطرناک است. در این مکان و در فصل بهار، دشت‌های پر از گیاهان بومی، زیبایی خاصی را به شما نشان می‌دهند.

دریاچه ولشت اطراف مرزن آباد 385748637486

آبشار هریجان

آبشار هریجان، جاذبه‌ای دیدنی در روستای ییلاقی با همین نام بین کلاردشت و سعد آباد سابق است. برای دیدن آن، یک ربع پیاده‌روی و نیم‌ساعت کوهنوردی لازم است. اما صعود به بالای آبشار توصیه نمی‌شود، زیرا سطح آن لغزنده است. این مکان زیبا برای کمپینگ و گردش طبیعت مناسب است.

آبشار زیبای هریجان از دیدنی های مرزن آباد 63874863748

آبگرم دلیر

آبگرم دلیر، یکی از جاذبه‌های گردشگری در روستای دلیر است، که در این منطقه زیبا واقع شده است. این آبگرم در فصل بهار با چشم‌انداز زیبا و دشت دلیر با گیاهان مختلف، محلی محبوب برای طبیعت‌گردی است.

آبگرم دلیر در روستای دلیر در شهر مرزن آباد 7486743846

تونل و کاروانسرای سنگی پای قله کندوان

کاروانسرای سنگی پای قله کندوان، در فاصله ۲۰۰ متری شمال تونل کندوان واقع شده است و یکی از جاذبه‌های دیدنی استان مازندران و کاروانسراهای کوهستانی محسوب می‌شود. امروزه، فقط ۵ گنبد از بخش شرقی این کاروانسرا باقی مانده که همگی در قسمت بالایی و نورگیر هستند. این گنبدها که از نوع کلبه‌ای هستند، هر کدام دارای ۴ طاق استوار هستند.

تونل و کاروانسرای سنگی پاقلعه در مرزن آباد 687485745

منطقه حفاظت شده سیاه بیشه

منطقه حفاظت‌شده چهار باغ، یکی از جاذبه‌های طبیعی برجسته در سیاه‌ بیشه استان مازندران است، در فاصله 90 کیلومتری محور کرج به چالوس قرار دارد. این منطقه، با مساحت ۱۹۴۸۲ هکتار اکوسیستم‌های جنگلی کوهستانی و رودخانه‌ای را شامل می‌شود و به روستاهای زیادی از جمله دلیر، ایلت، مچر، واسپول، دزماکوی و… پوشش می‌دهد. این منطقه، از نظر زیست‌محیطی بسیار اهمیت دارد و گونه‌های متنوعی از جانوران از جمله پازن، خرس، پلنگ، روباه، گرگ، و… در آن زندگی می‌کنند.

روستای بکر سیاه بیشه در مرزن آباد 83748345335

پارک جنگلی سعدآباد

پارک جنگلی سعدآباد، یکی از مقاصد دیدنی در مرزن آباد است که خارج از شهر واقع شده و مکانی عالی برای استراحت در طول سفر است. این پارک دارای امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، نمازخانه، محل بازی برای کودکان، رستوران و آلاچیق است. همچنین، شما می‌توانید در آن اقامت کمپ زدن در میان طبیعت زیبایش را تجربه کنید.

پارک جنگلی سعدآباد در مرزن آباد 748574874684

جنگل سرپوش تنگه

جنگل سرپوش تنگه، بین چالوس و مرزن آباد، مکانی دلپذیر برای گردشگری، با مناظر سرسبز و دو تنگه زیبا است. تنها تنگه اول توسط اکثر گردشگران دیده می‌شود؛ زیرا مسیر تنگه دوم دشوار است. در انتهای تنگه اول، آبشاری زیبا وجود دارد. برای سفر به این منطقه، کفش مناسب، لباس اضافی و کیسه زباله را همراه داشته باشید.

جنگل سرسبز سرپوش تنگه در مرزن آباد 538748745384

جنگل چهار باغ مرزن آباد

جنگل چهار باغ مرزن آباد، در مجاورت روستاهای زیبا و دلپذیری همچون کیجان، دلیر، نوکرس و الیت قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. این جنگل، با وسعت ۹,۸۳۳ هکتار، دارای تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی است و به عنوان منطقه‌ی حفاظت‌شده شناخته می‌شود. در اینجا، حیواناتی مانند خرس قهوه‌ای، پلنگ، گراز، گربه جنگلی، گرگ، شغال و پرندگانی همچون کبوتر جنگلی، جیجاق و عقاب جنگلی زندگی می‌کنند.

جنگل چهارباغ مرزن آباد 8674867483648

روستای الیت

روستای الیت در نزدیکی روستای دلیر واقع شده و جزء مناطق ییلاقی جاده چالوس است. جاذبه معروف اینجا، دره الیت است که به عنوان سخت‌ترین دره ایران شناخته می‌شود و تنها با تجهیزات و مهارت کافی قابل گذر است. این دره محل تلاقی رود چالوس و برارود است و دارای چندین آبشار زیبا است. علاوه بر این، چشمه‌هایی همچون اسپه آ و قلقل چشمه جزء دیگر جاذبه‌های الیت محسوب می‌شوند. در کنار بازدید از دره و چشمه‌ها، از دیدن مزارع سرسبز و خانه‌های روستایی لذت ببرید و به دو زیارتگاه حضرت احمد رضا (ع) و حضرت زینب رضا (ع) سر بزنید.

روستای زیبای الیت در مرزن آباد 8464684384

روستای ناتر

روستای ناتر در فاصله ۲۴ کیلومتری مرزن آباد واقع شده و در منطقه کوهستانی قرار دارد. در زمستان، هوا بسیار سرد و برفی است، اما در بهار و تابستان به عنوان مقصدی برای گردشگران پذیرفته می‌شود. اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند در اقامتگاه‌های بومگردی این روستا مدتی اقامت کنند. جاذبه معروف اینجا آبشار بارینگنون است که در سه کیلومتری غرب روستا قرار دارد. علاوه بر آن، تعداد زیادی چشمه در روستا وجود دارد که برخی از آن‌ها خواص درمانی دارند و می‌توانند به درمان برخی بیماری‌ها مانند سنگ کلیه کمک کنند.

روستای دل انگیز ناتر در مرزن آباد 874843543

روستای کلاک

روستای کلاک از طریق مرزن آباد به جاده کرج-چالوس متصل است. این روستا در منطقه کوهستانی واقع شده و آب‌وهوایی نسبتا سرد و خنک دارد. همچنین، پوشش گیاهی غنی از جنگل‌های افرا، توسکا، راش و… را داراست و محل زندگی بسیاری از حیوانات مانند پلنگ، خرس، سنجاب، گورکن و پرندگانی از قبیل جغد و کبک است.

روستای دیدنی کلارک در مرزن آباد 85374384354

غار برار

برای دیدن غار برار به روستای برار در ۱۰ کیلومتری جنوب غرب مرزن آباد بروید. این غار از نظر اندازه بزرگ نیست، اما مسیر دسترسی به آن بسیار زیباست. از روستا حدود دو ساعت پیاده‌روی و کوهنوردی در شیبی تند را پیش رو دارید تا به دهانه غار برسید. دهانه غار حدودا یک متر عرض، دو متر طول و پنج متر ارتفاع دارد. از ورودی غار باید مسیری را به‌صورت سینه‌خیز طی کنید تا به دهلیزی دو طبقه برسید. با توجه به شیب و مسیر دشوار، توصیه می‌شود بازدید از این غار بدون همراهی گروه‌های حرفه‌ای نباشد.

جاذبه غار برار در مرزن آباد 38548354384

آبشار بارنگنون

آبشار بارنگنون یکی از جاذبه های دیدنی مرزن آباد در استان مازندران و در بخش مرزن آباد دهستان کوهستان روستای ناتر قرار دارد. این منطقه تفرج‌گاهی دیدنی است و دروازه ورود به منطقه مراتع کندیچال است. رودخانه آیسورار در اینجا جریان دارد که از ذوب برف‌های منطقه کندیچال و دامنه‌های اطراف به وجود می‌آید و به رودخانه چالوس می‌پیوندد.

آبشار بی نظیر بارینگتون 86483434341663

ارسال دیدگاه