معرفی 8 جاذبه برتر کلاردشت+ تصویر و نشانی دقیق

5 دی 1401
0 دیدگاه
بهشت تماشایی شمال 5413211454

کلاردشت بهشت تماشایی شمال است، چشمانتان را ببندید و سعی کنید زیبایی های خیره کننده این شهر را تصور کنید. جنگل های نمناک و با طراوت، طبیعتی سرسبز ، آب و هوای دلکش، خاک حاصلخیر و… هرکدام از لذت های غیرقابل وصفی هستند که نمیتوانیم به راحتی آن ها را وصف کنیم. مسلما هرکدام از شماها دوست دارید که به در این شهر قدم بگذارید و از این همه زیبایی استقبال کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا از جاذبه های تماشایی کلاردشت مطلع شوید.

جاذبه های کلاردشت، بهشت تماشایی شمال

از آنجایی که کلاردشت در  50 کیلومتری چالوس در استان مازندران واقع شده است، از آب و هوا و طبیعت بکر این شهر بهره مند می باشد. اگر انتظار دیدن دریا را دارید بهتر است کلاردشت را از دست ندهید،  ساحل این شهر میتواند تداعی کننده خاطرات خوب شما باشد.

دهکده مازیچال

مازیچال دهی کوچک در نزدیکی کلاردشت است که با رفتن به آن، اقیانوسی از ابرها را زیر پایتان خواهید داشت. این دهکده برای دوستدارانی که میخواند چادر بزنند و از طبیعت لذت ببرند مناسب است، البته باید بدانید در این روستا خبری از هتل های لوکس و خانه و ویلا برای خرید و اجاره نیست. دیدن منظره تماشایی و سرسبز اطراف از دهکده مازیچال برای همگان خیره کننده است، اگر میخواهید شما هم این زیبایی ها را تجربه کنید توصیه می شود حتما به این شهر سفر کنید.

مازیچال، یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی مازندران و ایران است. این روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری کلاردشت و در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مشهورترین روستای اطراف کلاردشت است.نام “مازیچال” از دو کلمه “مازی” به معنای درخت بلوط و “چال” به معنای گودال گرفته شده است. به این معنی که در این روستا درختان بلوط به وفور یافت می‌شود.

  • برای رسیدن به مازیچال، از کلاردشت وارد جاده عباس‌آباد شده و در کیلومتر ۲ این جاده، مسیر فرعی و منتهی به این روستا را مشاهده خواهید کرد
  • نام “مازیچال” از دو کلمه “مازی” به معنای درخت بلوط و “چال” به معنای گودال گرفته شده است
تپه های سرسبز پوشیده از مه دهکده مازیچال
تپه های سرسبز پوشیده از مه دهکده مازیچال

دریاچه ولشت

اگر علاقمند به قایق سواری، ماهی گیری و نشستن در نزدیکی دریاچه هستید میتوانید دریاچه ولشت را در لیست جاذبه های دیدنی که در آینده میخواهید از آن ها دیدن کنید قرار دهید. در این دریاچه ماهی، اردک، غاز ، مار آبی و همچنین قورباغه و… وجود دارد، آب باران و چشمه های زیر زمینی این دریاچه را پر می کنند ، جالب است بدانید که این دریاچه از سوی سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران هم قرار گرفته است.

 این دریاچه کوهستانی با ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت و مدیریت، آسیب‌پذیر شده است. حضور بی‌رویه گردشگران و عدم رعایت اصول حفاظت از محیط زیست، باعث تغییرات نامطلوب در اکوسیستم دریاچه و حیات وحش آن شده است.

. ماهیگیری، شنا، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از تفریحات محبوب در اطراف دریاچه هستند و در تمام فصول سال می‌توان به آن‌ها پرداخت.

برای دسترسی راحت به آدرس دقیق دریاچه ولشت روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

آبزیبان موجود در دریاچه: ماهی، اردک، غاز ، مار آبی و همچنین قورباغه

هارمونی دیدنی دریاچه آبی رنگ ولشت و آسمان ابری
هارمونی دیدنی دریاچه آبی رنگ ولشت و آسمان ابری

علم کوه

احتمالا تا به حال نام علم کوه به گوشتان رسیده است، این کوه بعد از دماوند دومین کوه بلند ایران است که در جنوب دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد.  اگر به صخره نوردی و تماشای طبیعت از راتفاعات کوه های بلند علاقمند هستید توصیه می شود حتما از علم کوه دیدن کنید. احتمالا تا به حال  نام سنگ سماور به گوشتان خورده است! در این راستا این سوال نیز برای خیلی از افراد این سوال ایجاد می شود که سنگ سماور چیست؟ سنگ یا تخته سنگ سماور سنگی است که به حالت عمودی در مسیر صعود به قله علم کوه قرار دارد. این تخته سنگ به صورت ایستاده روی شیب این کوه بسیار عجیب و خارق العاده است.

رشته کوه های پر ابهت علم کوه
رشته کوه های پر ابهت علم کوه

روستای سیاه بیشه

سیاه بیشه، نامی شگفت‌انگیز از منطقه‌ای با دیدنی‌های سرسبز در فاصله 40 کیلومتری از شهر چالوس و در جنوب مرزن آباد است. این روستا در جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، منطقه‌ای که جزو متراکم‌ترین مناطق جنگلی ایران محسوب می‌شود و از نواحی جنوبی دریای خزر تا آذربایجان در امتداد خودش پیچیده است.

یکی از جذابیت‌های بارز سیاه بیشه، مه غلیظی است که در هر فصل سال بر این منطقه حاکم می‌شود. این مه به دلیل سیاه بودنش، نامگذاری شده است. همچنین، اقامت در ویلاها و خانه‌های روستایی سیاه بیشه، پیشنهادی عالی برای گردشگرانی است که به دنبال آرامش و طبیعت‌سوزی در دل جنگل‌های شمالی ایران هستند. با فرار از شلوغی شهر و نفوذ به آرامش این روستا، به یک سفر آرام و منحصر به فرد دست خواهید یافت.

برای دسترسی راحت به مسیر روستای سیاه بیشه روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دلیل نامگذاری:مه غلیظ سیاه رنگی که در هرفصل بر این منطقه حاکممیشود

مسیر خاکی جاده سرسبز و بکر روستای سیاه بیشه
مسیر خاکی جاده سرسبز و بکر روستای سیاه بیشه

روستای رودبارک

ممکن است تا به حال نام رودبارک به گوشتان نخورده باشد، در واقع رودبارک یکی از مناطق دیدنی کلاردشت است که در منطقه کوهستانی واقع شده و با دارا بودن طبیعتی بکر و دست نخورده توانسته تصویری زیبا را در ذهن افراد هک کند. قرار گرفتن کوه علم، یخچال های طبیعی، آبشار اکاپل و همچنین رودخانه سرد آبرود سبب شده اند که بازدید از این روستا افزایش بسیاری پیدا کند. اگر یکبار هم به این روستا سفر کرده باشید ، یقینا می دانید که رودباک دارای گیاهان بسیاری نظیر انواع قارچ، سبزی های کوهی و گیاهان دارویی است.

کلاردشت 8974564156

کاخ اجابت

کاخ اجابیت، یکی از جاذبه های تاریخی شهر کلاردشت است که در دامنه بلندی های جنوبی شهر واقع شده است. این کاخ زیبا در روزگار حکومت پهلوی ساخته شده و حدود 70-80 سال از ساخت آن می گذرد. با معماری الهام گرفته شده از بناهای اروپایی و حیاطی پر از درختان شمالی مثل نراد، این کاخ یک مقصد دلپذیر برای بازدیدکنندگان است.
این کاخ، در روستایی به نام اجابیت قرار دارد و فاصله آن تنها 2 کیلومتر با شهر کلاردشت است.

آدرس: روستای اجابت، 2 کیلومتری شهر کلاردشت

برای دسترسی راحت به مسیر رسیدن کاخ اجابت روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نمای سفید کاخ اجابت
نمای سفید کاخ اجابت

روستای هریجان

هریجان، یکی از روستاهای زیبا و دوست‌داشتنی در نزدیکی سیاه‌بیشه در کلاردشت است. این نام هیچ ارتباطی با “هَریِ” خارجی‌ها ندارد و در واقع معنای واژه‌ی “هریگان” ریشه‌یابی می‌شود، که به معنای “سرزمین آریایی” است.

یکی از جاذبه‌های دیدنی هریجان، آبشاری باریک و مرتفع با همین نام است که برای ورود به بعضی از قسمت‌های آن، نیاز به دریافت مجوز از اداره محیط زیست دارید. این آبشار حفاظت شده و در طول مسیر بازدید از آن، احتمال دیدن حیوانات وحشی نیز وجود دارد.

هریجان دارای علفزارهای وسیعی است که با دیدن تصاویر آن‌ها نیز شگفت‌زده می‌شوید، چه برسد به بازدید از نزدیک. لذت بخشی طبیعت و فراوانی جاذبه‌های دیدنی در هریجان، آن را به یکی از مقاصد دل‌نشین برای گردش و تفریح تبدیل کرده است.

برای دسترسی راحت به آدرس دقیق روستای هریجان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

  • نام هریجان از ریشه هریگان به معنای سرزمین آریایی گرفته شده است.
  • ورود به آبشار هریجان نیازمند به دریافت مجوز از اداره محیط زیست میباشد
تصویری از دشت های سرسبز روستای هریجان در بهار
تصویری از دشت های سرسبز روستای هریجان در بهار

 

جنگل مجل

جنگل مجل، یکی از جاذبه‌های گردشگری واقع در نزدیکی دره کلاردشت  در فاصله 6 کیلومتری از شهر توریستی حسنکیفت قرار دارد و بیشتر گردشگران و طبیعت‌گردان‌ها در فصل بهار، پاییز و زمستان به این منطقه سفر می‌کنند. چراکه در فصل تابستان و در مواقعی که بارش باران در این منطقه کم است، جریان آب در این منطقه کاهش می‌یابد و هیچ رودخانه‌ای در جنگل وجود ندارد. با این حال، طبیعت زیبای این جنگل همچنان یکی از مزایای بازدید از این منطقه در فصل‌های گرم و خشک است.

اگرچه جنگل مجل نزدیک به روستای رودبارک قرار دارد و این روستا به دلیل محبوبیت بیشتر خود در میان گردشگران، به عنوان مقصد اصلی انتخاب می‌شود، بازدید از جنگل مجل همچنان توصیه می‌شود. زیرا با وجود اینکه تعداد بازدید کنندگان از این منطقه کمتر است، جنگل مجل همچنان به عنوان یکی از مناطق بکر و زیبایی برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال یک تجربه طبیعت‌گردی در منطقه‌ای آرام و دور از شلوغی هستید، بی‌تردید بازدید از جنگل مجل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

خانه های مسکونی درمسیر جنگل مجل
خانه های مسکونی درمسیر جنگل مجل

روستای کردیچال

رودستای کردیچال یکی از شهرهای دلنشین و دور از شلوغی مازندران است. در این شهر، همانند بسیاری از مناطق دیگر مازندران، آب و هوایی بسیار خوب و غیر شرجی وجود دارد. تابستان‌های کردیچال خنک و زیبا بوده و زمستان‌های آن بسیار سرد هستند. در روزهای گرم تابستان، دمای هوا حداکثر به 30 درجه سانتی گراد می‌رسد، در حالی که در روزهای سرد زمستان، میانگین دمای هوا به 10 درجه زیر صفر می‌رسد. جالب است بدانید که در هر فصلی که به این شهر سفر کنید، بومیان با لباس‌های نسبتاً گرم به شما خوش آمد می‌گویند.

به منظور بازدید از این شهر، مسیر دسترسی به آن، یک پیچ بسیار خطرناک با نام “کلنو” را در بر دارد. اما با رسیدن به این شهر، شما با مردم مهمان‌نواز و مناطق سرسبز و دیدنی آن آشنا خواهید شد.

نمای دور از روستای کردیچال در میان پستی بلندی های تپه ها
نمای دور از روستای کردیچال در میان پستی بلندی های تپه ها

تپه کلار، بخشنده زیبایی به کلاردشت

تپه کلار یکی از دیگر جاذبه های دیدنی و جذاب در کلاردشت است که به ثبت ملی رسیده است، همچنین لازم است بگوییم که تپه کلار در ضلع شرقی کلاردشت واقع شده است که در این شهر به خودنمایی و خیره کنندگی در بین افراد مشغول است. قدمت این تپه به هزاران سال می رسد، فرقی نمی کند تنها باشید یا با خانواده و دوستان، این تپه دیدنی برای شما خاطرات خوشی را تداعی خواهد کرد.

کلاردشت 845341534

نتیجه گیری

کلاردشت بهشت شمال ایران، دارای جاذبه های خیره کننده بسیار است که برای مسافران و گردشگران بسیاری جذاب است. هر کدام از این زیبایی ها بر ارزش کلاردشت افزوده اند، دسترسی به تمامی این زیبایی ها برای افراد مقدور است. شما به راحتی می توانید با سفر به این شهر از طبیعت بکر و تماشایی کلاردشت لذت ببرید.

 

ارسال دیدگاه