دلایل سرمایه گذاری در شمال از دید سرمایه گذاران با تجربه

9 دی 1401
0 دیدگاه
سرمایه گذاری در شمال 28765412036

با توجه به متلاطم بودن بازار و عدم ثبات آن،نقدینگی در بانک ها برای افراد توجیه اقتصادی نداشته و سرمایه گذاری در شمال را به عنوان روشی جایگزین و سودآور تلقی می کنند. خرید ویلا در چالوس، خرید زمین در مزگاه، خرید آپارتمان در نوشهر و… هرکدام به نوبه خود می توانند سرمایه گذاری سودمندی به شمار آیند. چند سالی است که شمال ایران برای سرمایه گذاری در از طریق خرید و فروش املاک محبوب شده است، اما چرا سرمایه گذاری در این منطقه سودآور است؟ اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری سودآور و مطمئن همچون سرمایه گذارن بزرگ می باشد تا انتها با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری با خرید ملک در شمال
سرمایه گذاری با خرید ملک در شمال

چرا سرمایه گذاری در شمال؟

شمال ایران خطه ای سرسبز در ایران است که هر وقت صحبت از آن می شود ،جنگل های سرسبز، کوه های بلند ،دریای آبی، جاذبه های خیره کننده چالوس و… به یادمان می آید. شمال دارای آب و هوای دلکش و بی نظیر است که هرکسی برای زندگی در آن جان می دهد، وجود روستاهای کهن با تاریخچه ای شیرین ، مردمانی خونگرم و طبیعتی بی نظیر و سرسبز می تواند از دلایل سرمایه گذاری به شمار آیند.

شمال ایران به دلیل استقبال بسیاری از گردشگران و مسافران، دارای استان ها و شهرهای در حال توسعه است که سرمایه گذاری در هرکدام را سودمند کرده. اگر از سرمایه گذاران در این شهر بپرسید که مهم ترین دلیل انتخاب شهرهای شمالی برای سرمایه گذاری چیست بی شک می گویند توریستی بودن و جاذبه های خیره کننده این خطه ، چرا که این ویژگی ها بر ارزش املاک در این بخش از کشور افزوده و بر کسی پوشیده نیست که این سرمایه گذاری تا چه اندازه برایمان سودمند خواهد بود.

طبیعت بکر شمالی، از دلایل اصلی سرمایه گذاری
طبیعت بکر شمالی، از دلایل اصلی سرمایه گذاری

دسترسی به منابع طبیعی:

دسترسی به منابع طبیعی متنوع در شمال کشور، از جمله چوب، معدن، نفت و گاز، موجب شده است که این منطقه برای سرمایه گذاری در برخی صنایع مانند صنایع چوب و کاغذ، صنایع معدنی و استخراج معادن، صنایع نفت و گاز و تولید نیروی برق از منابع آبی، بسیار مناسب باشد. به علاوه، آب و هوای شمال کشور نیز برای کشت بعضی از محصولات کشاورزی مانند گندم، سیب زمینی و خیار، بسیار مناسب است.

ارتباط با بازارهای جهانی:

این قابلیت همچنین به کسب و کارها اجازه می‌دهد که به عنوان مرکزی برای تجارت بین المللی و تبادل کالا و خدمات در منطقه عمل کنند و به سایر کشورها صادرات کنند. علاوه بر این، نزدیکی شمال کشور به بازارهای پرجمعیت مانند روسیه و کشورهای آسیای میانه، این منطقه را به یکی از مراکز اقتصادی و تجاری بزرگ در منطقه تبدیل کرده است. با توجه به وجود زیرساخت‌های حمل و نقل بهبود یافته، دسترسی به بازارهای جهانی در این منطقه آسان شده و به رشد و توسعه اقتصادی و کسب و کارهای محلی کمک می کند.

پرچم کشورهای مختلف برای تجارت بین المللی
پرچم کشورهای مختلف برای تجارت بین المللی

توسعه گردشگری:

یکی از راه‌های توسعه گردشگری در شمال کشور، سرمایه گذاری در احداث امکانات گردشگری، ایجاد خدمات گردشگری و توسعه فرهنگ گردشگری است که به دنبال آن، اشتغال‌زایی، رشد اقتصادی و افزایش درآمد منطقه را نیز می‌توان مشاهده کرد. همچنین، حمایت از صنایع دستی، تولید محصولات مرتبط با گردشگری و بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی منطقه نیز می‌تواند به توسعه گردشگری و افزایش جذابیت شمال کشور برای گردشگران کمک کند.

دسترسی به نیروی کار ماهر:

به علاوه، در شمال کشور با وجود توسعه صنعت گردشگری و تجارت، نیاز به نیروی کار ماهر در حوزه‌های مختلفی مانند خدمات رفاهی، مدیریت هتل‌ها و رستوران‌ها، طراحی و ساخت ساختمان‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و … وجود دارد. با توجه به این موضوع، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها، علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی، می‌تواند دسترسی به نیروی کار ماهر را برای سرمایه‌گذاران بهبود بخشد. همچنین، برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء سطح آموزش و آموزش‌های شغلی نیز می‌تواند در جذب نیروی کار ماهر و افزایش کیفیت آنها مؤثر باشد.

تجهیزات لازم نیروهای ماهر ساختمان سازی
تجهیزات لازم نیروهای ماهر ساختمان سازی

مزایای سرمایه گذاری در این منطقه

از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در این منطقه می توان به برخورداری از امکانات تفریحی، رفاهی، گردشگری و …. اشاره کرد. همانگونه که کمی قبل تر اشاره کرده ایم شمال ایران به دلیل داشتن امکانات بالا و  مکان های تفریحی خاص مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود کشانده است. همچنین لازم به ذکر است که شمال ایران به دلیل نزدیک بودن به پایتخت تهران همیشه مورد استقبال افراد در این منطقه قرار گرفته است. وجود ویلاهای لاکچری کوچک و بزرگ با سبک های متنوع سبب استقبال افراد از رهن و اجاره شده است. ناگفته نماند هنگامی که به هرکدام از شهرهای شمالی سفر  نمایید می توانید از طریق رهن و اجاره ویلا و آپارتمان اقدام به سرمایه گذاری و یا سکونت در این شهر رویایی نمایید.

 

ارسال دیدگاه