هنگام سفر به نوشهر این زیبایی های محبوب را از دست ندهید!

27 دی 1401
0 دیدگاه
زیبایی های محبوب 654687846501

نوشهر شهرستانی است با زیبایی های محبوب و خیره کننده که نگاه هرکسی را به سمت خود می کشانند. شما هم اگر قصد سفر نوشهر را دارید توصیه می شود حتما حتما از این روستای زیبا و محبوب نوشهر دیدن نمایید.

تاریخچه نوشهر

به جرات می توان گفت نوشهر یکی از جذاب ترین و تماشایی ترین شهرهای غرب استان مازندران است. این شهر سرسبز و خوش آب و هوا در واقع یکی از دلایل اصلی ایجاد ترافیک های سنگین در جاده چالوس در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته است. این شهر ساحلی و فوق العاده جذاب توانسته مرکز توجه بسیاری از سرمایه گذاران و خریداران باشد زیرا خرید ویلا در نوشهر یکی از زمینه های سرمایه گذاری در این شهر محسوب می شود.

اقتصاد در نوشهر

ساحل نوشهر منطقه ای است که دارای ویلاهای بسیار شیک و دیدنی است، شما به وفور در نوشهر مشاوره املاک خواهید دید، این حجم از مشاور املاک به معنی وجود ویلا و آپارتمان های بسیار است. این شهر یکی از شهرهای بندری است که محصولات کشاورزی در آن به روسیه صادر می شود. کاشت برنج و باغ های مرکبات سبب کسب درآمد مردمان این شهر می شود و همچنین به دلیل توریستی بودن، درآمد سایر مشاغل در این منطقه بسیار بالا و رضایت بخش است.

  • مرداب هسل
  • بندرگاه
  • پلاژ سیترا
  • باغ گیاه شناسی نوشهر

دریاچه های نوشهر

  • دریاچه ارواح
  • دریاچه فراخین
  • دریاچه خضرنبی
  • دریاچه سد آبیدر (آویدر)

 

آبشار های نوشهر

  • آبشار چلندر
  • آبشار دارنو
  • آبشار زانوس
  • آبشار نجارده (آلاشور)

چشمه ها وتنگه های نوشهر

  • تنگ دار
  • دیو چشمه
  • چشمه گردوک
  • تنگه میخساز

پارک های نوشهر

  • پارک جنگلی خانیکان (جنگل نیرنگ)
  • پارک جنگلی سی سنگان

برای دریافت توضیحات بیشتر درباره هر یک از آبشارهای ذکر شده، می‌توانید روی لینک مربوط به هر کدام کلیک کنید و مطالب را مطالعه کنید.

روستاهای نوشهر

  • روستای کندلوس
  • روستای انگاس
  • روستای حیرت
  • روستای لَرگان

موزه های نوشهر

  • موزه مردم ‌شناسی کندلوس
  • موزه گیاهان دارویی کندلوس
  • موزه دریایی نوشهر
  • موزه مردم شناسی روستای کوشک‌سرا

روستای کندلوس

روستای کندلوس یکی از زیبایی های محبوب نوشهر است که در بخش کجور این شهرستان قرار دارد. روستای کندلوس شاهد تمدن های زیادی در طول تاریخ بوده از و نشانه هایی را از گذشته تا کنون با خود همراه دارد. معمولا افراد کندلوس را با عنوان میخ می شناسند. این نام را در گذشته ناصرالدین شاه زمان عبور از این منطقه انتخاب نموده و از گذشته تا کنون به همین نام شناخته شده است. جالب است بدانید که روستای کندلوس دارای 4 دهکده زیبا با نام های گیل کلا، کندلوس، پیده و میرکلا است. خانه های این روستا همگی گلی هستند و در این روستا چشمه های آب بسیار گوارایی جریان دارد، ناگفته نماند که روستاهای بکر نوشهر بسیارند و تنها به این روستا منتهی نمی شوند.

آدرس روستای کندلوس: مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق

زیبایی های محبوب 564657456404156

آبشار زانوس، آبشاری حیرت انگیز در نوشهر

آبشار زانوس یکی از زیبایی های طبیعی و خیره کننده نوشهر است که نگاه هرکسی به سمت خود جذب می کند. این آبشار ارتفاعی به حدود 40 متر را از آن خود می کند و یکی از زیبایی های محبوب نوشهر به شمار می رود. این آبشار در ماه های اردیبهشت و خرداد بیشترین میزان آب را به خود می بیند ، همچنین جالب است بدانید که جریان آب این آبشار هرگز متوقف نمی شود و منبع اصلی این آبشار چشمه ی ملک چشمه است. به گفته مردمان نوشهر این چشمه آنقدر معروف و محبوب است که ناصرالدین شاه در گذشته به روستای زانوس سفر کرده است تا آبشار زانوس را ببیند.

زیبایی های محبوب 6584654521420

آبشار نجارده

از دیگر زیبایی های محبوب نوشهر آبشار نجارده است که از دل جنگل های بهشتی کجوربه بیرون می آید.  اهالی این منطقه این آبشار را با نام نجارده می شناسند اما آلاشور نیز شهرت دارد. طول آبشار ۳۲ متر بوده و در دل جنگل‌های هیرکانی خودنمایی می‌کند.

زیبایی های محبوب 04654355640

سخن پایانی

نوشهر، شهری زیبا و تماشایی در مازندران است که هرکدام از این زیبایی ها بیانگر تاریخچه و خاطرات گذشتگان ما می باشند. زیبایی های نوشهر این امکان را برای ما ایجاد کرده اند که با دیدن آن ها سفری لذتبخش و خاطره انگیزی را تجربه کنیم.

دریاچه فراخین

دریاچه فراخین اولین جاذبه در نوشهر است که میخواهیم آن را بررسی نماییم، این دریاچه در جنگل های انبوه نزدیک روستای ویسر واقع شده و از شهر فاصله بسیاری دارد، به طوری که می توان گفت به شهر دسترسی ندارد. طبیعت گردی در دریاچه فراخین بسیار لذت بخش خواهد بود، اما نکته ای که در اینجا وجود دارد و باید بدانید این است که سفر به این دریاچه یعنی هیجان و خوش گذرانی بدون اینترنت. در هنگام فصول بارندگی زیبایی این دریاچه دوچندان خواهد شد، درختان سرسبز و تناور و آب آبی رنگ دریاچه ترکیبی است زیبا با هارمونی خیره کننده.

نوشهر 8974656424

روستای انگاس

یکی از روستاهایی که در دسته مکان های دیدنی  نوشهر قرار دارد، روستای انگاس می باشد. این روستا به دلیل دارا بودن بهترین موقعیت مکانی که دارد ، بهترین انتخاب برای ییلاق به حساب می آید. روستای انگاس در ارتفاعی حدودا 1900 متری از سطح دریای آزاد و در دامنه کوه های سلسه جبال البرز واقع شده است. روستای انگاس در سمت جنوب به ارتفاع 3600 متر و شاه کوه ، در سمت شمال غرب به ارتفاع 2974 متر ور دشتان، در سمت شرق به ارتفاع 2913 و گته چال و در نهایت در سمت جنوب به ارتفاع 2805 متر قرار دارد. ارتفاعات بکر از اصلی ترین جنبه های موردعلاقه و جذاب روستای انگاس است.

نوشهر 84651230156

دریاچه سد آویدر

دریاچه سد آویدر در 30 کیلومتری شرق نوشهر واقع شده است، این مکان یکی از دیدنی ترین مکان های گردشگری نوشهر است . سالیانه مسافران و گردشگران بسیاری به این سد مراجعه و از آن دیدن می کنند، اگر از هوای شرجی خسته شده اید ، می توانیم سد آویدر را به شما معرفی نماییم. بهترین گزینه برای شما سد آویدر است که آب و هوای بسیار لذت بخش را داراست و در دل کوهستان واقع شده است . از همین رو آب وهوای خنک آن دل گردشگران و مسافران را بدست آورده است. در اطراف این سد سوپرمارکت، رستورات، اسب سواری، دوچرخه سواری،قایق سواری و… برای گردشگران فراهم شده است.

تالاب ارواح

دریاچه مملو از راز  به نام ارواح در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر واقع شده است که تمامی افسانه های یاد شده مبنی بر وجود ارواح سرگردان در این مکان دارد . به گفته برخی ها مردم روستا در این دریاچه غرق شده اند، جدایی از تمامی موارد ذکر شده دریاچه ارواح انبوهی از درختان را در بر گرفته است.طول دریاچه ارواج در حدود 700 متر و عرض آن 300 متر است. در درون دیاچه درختان خشک شده ای قرار گرفته اند که منظره فوق العاده زیبایی را تداعی می کنند.

نوشهر 897468540545

دیو چشمه

از گذشته تا کنون دیو چشمه در زمره مکان های جالبی است که داستان پشت پرده آن بینندگان را جذب کرده است . افراد ساکن در این منطقه می گویند ممکن نیست که افرادی که به دیو چشمه می آیند ، کمی از آبش نخورند و مزه آن را فراموش کنند. در واقع آن ها بعد از نوشیدن آب دیو چشمه دوباره به آن باز می گردند ، عمق چشمه نیم متر بوده و عرض چشمه سه متر و طول آن پنج متر است . دقیقا کمی پایین تر از چشمه سنگ فرش خیره کننده ای به صورت پلکانی و موزاییک کاری شده وجود دارد که زیبایی این چشمه را چندین برابر کرده است.

نوشهر 8746510345

روستای نیچکوه

یکی از روستاهای زبانزد و بسیار جذاب شمالی ، روستای نیچکوه می باشد، اگر از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به آب و هوای سرد و مرطوب دارید، توصیه می شود این روستا را به راحتی از دست ندهید. در زمستان های روستای نیچکوه وفور سرما را تجربه خواهید نمود. همچنین آب و هوای تابستان آن خنک می باشد، تنوع پوشش گیاهی به سبب بارش باران های زیاد و متعدد در آن بسیار متنوع است. اغلب مردم روستا به زراعت ،باغداری و دامداری و همچنین کشاورزی می­پردازند.

روستای لرگان، روستایی خیره کننده

روستای لرگان در دهستان زانوس رستاق واقع در منطقه کجور شهر نوشهر واقع شده است . برای دسترسی به این روستای باید 65 کیلومتر  از نوشهر فاصله بگیرید. احتمالا از خودتان می پرسید که نامگذاری این منطقه چگونه انجام شده است؟! این منطقه دارای درخت لرگ می باشد که به همان نام نیز شناخته شده است.

اگر بخواهیم کمی از زیبایی های روستای لرگاگ بگوییم لازم است بگوییم که این روستا یکی از سرسبز ترین و زیباترین روستاهای نوشهر محسوب می شود که به دلیل داشتن چشم اندازی خیره کننده از طبیعت کوه و دشت به شهرت بسیاری رسیده است. قدمت سکونت افراد در این روستا به دوران قاجاریه باز میگردد. این روستا دارای ویلاهای بسیار زیبا است که در سبک های مختلفی می باشند که خریداران به خرید ویلا در این منطقه سوق می دهد. همچنین گردشگران در هنگام دیدن از این روستای خوش آب وهوا با این طبیعت خیره کننده، از زیبایی های موجود در این منطقه لذت بسیاری خواهند برد و خاطره خوشی را تداعی می نمایند.

نوشهر 8746515645

بندرگاه نوشهر

اگر حتی برای یکبار هم به نوشهر سفر کرده باشید بی شک از بندرگاه نوشهر دیدن کرده اید و میدانید که این منطقه به یکی از زیباترین مناطق دیدنی و گردشگری نوشهر تبدیل شده است. بندرگاه نوشهر یکی از مهم ترین بندرگاه های استان مازندران به شمار می رود و سالانه بیش از 500 کشتی تجاری وارد بندر می شوند.

قدمت بندرگاه نوشهر تقریبا به سال 1309 باز می گردد و ساخت آن 9 سال متوالی را زمان برده است. شاید برخی از شماها بدانید که در دوران گذشته ساخت بناها به دست معماران و مهندسان اروپایی طراحی و ساخته میشدند و بندرگاه نوشهر نیز توسط شرکت بلژیکی آگرمن و شرکت هلندی بورورکس ساخته شده است.

نوشهر 845612304

 

ارسال دیدگاه