معرفی مرداب کندوچال |مسیر دسترسی + امکانات

6 خرداد 1402
0 دیدگاه
نیلوفر های آبی روی مرداب کندوچال 2254685795

در اینجا می‌خواهیم به شما درباره‌ی یک جاذبه های شهر چالوس، استان مازندران بگوییم. مرداب کندوچال نام این جاذبه طبیعی است و به دلیل مناظر زیبایش شناخته‌شده است. این تالاب در کنار کوه، جنگل، دریا و مرداب قرار دارد و بسیاری از طبیعت‌دوستان هر سال به اینجا سفر می‌کنند.

نمایی از شهر چالوس و سرسبزی شهرچالوس 55201040
“نمایی از جریان زندگی در شهر خوش آب و هوای چالوس”

معرفی مرداب کندوچال

در شهرستان چالوس در استان مازندران، بسیاری از جاذبه‌های دیدنی وجود دارد که پارک جنگلی فین، دریاچه ولشت، آبشار ارنگه جاده چالوس، خود جاده چالوس و رستوران‌های شهر از جمله آن‌ها هستند. اما مرداب کندوچال نیز یکی از جاذبه‌های زیبا و دیدنی شهرستان چالوس است که در پارک جنگلی فین در کیلومتر ۷ جاده چالوس-تهران قرار دارد. این محل دیدنی به تازگی معرفی شده و بیشتر مسافران نیاز به آشنایی بیشتر با آن دارند.

مرداب کندوچال، وسط انبوهی از درختان قرار دارد. تالاب کندوچال به مساحت یک هکتار و عمق حدود ۴ تا ۵ متر دارد و آب آن از چشمه‌های دور و اطراف آن تأمین می‌شود و شیرین است. سطح و اطراف مرداب کندوچال، پر از گیاهان و نی‌های مردابی است و به علاوه درختان جنگلی اطراف، جلوه‌ای زیبا و دلنشین به آن می‌بخشد. بلندی تالاب کندوچال از سطح دریا حدود ۷۳۰ متر است و در این منطقه، پرندگان و جانوران جنگل با حضور خود، زیبایی این مکان را دو چندان کرده‌اند.

 مشخصات  مرداب کندوچال :

مساحت یک هکتار، عمق 4 تا 5 متر، ارتفاع از سطح دریا 730 متر

نیلوفرهای آبی روی مرداب کندوچال 1154852052
“نیلوفرهای آبی رقصان بر مرداب کندوچال”

مسیر دسترسی مرداب کندوچال چالوس

برای دیدن تالاب کندوچال، ابتدا باید به پارک جنگلی فین چالوس بروید، زیرا مرداب کندوچال درون این پارک واقع شده است. اگر با ماشین خود به سمت چالوس حرکت می‌کنید، در حدود ۸ دقیقه قبل از ورود به شهر، پارک را مشاهده خواهید کرد. همچنین، در صورت تمایل می‌توانید یک روز تعطیل را صرف بازدید از این مرداب زیبا کنید. برای رسیدن به آن، باید جاده کندوان را پیش گرفته و پس از عبور از پلیس‌راه، وارد پارک جنگلی فین شوید. در نهایت، با توجه به اینکه منطقه کمی پیچیده است، بهتر است از محلی‌های این منطقه راهنمایی بگیرید تا به سرعت و بدون اشتباه به مرداب کندوچال برسید و همچنین ما برای راحتی شما آدرس دقیق را بر روی نقشه زیر برایتان مشخص کردیم کافیست روی نقشه کلیک کنید.

  آدرس پارک جنگلی فین :

7 کیلومتری جاده چالوس _ تهران

لوکیشن مرداب کندوچال در پارک جنگلی فین 20101020
برای دسترسی به آدرس دقیق پارک جنگلی فین روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

امکانات پارک جنگلی فین

جنگل فین چالوس، مکانی پربازدید برای تفریحات آخر هفته و خانواده‌هاست. این منطقه دارای امکانات رفاهی شامل سرویس بهداشتی، آلاچیق، منقل، میز و نیمکت، پارک بازی کودکان، انواع فروشگاه و رستوران است.

آلاچیق های پارک جنگلی فین 22054210857
“آلاچیق های چوبی،مکانی برای استراحت و تفریح مسافران”

جاهای دیدنی اطراف مرداب کندوچال

آب صورتی رنگ مرداب هسل و درختان سرسبزدر اطرافش 2254875210
“مرداب هسل در حصار درختان بلند قامت”

بهترین زمان سفر به مرداب کندوچال چالوس

تالاب کندوچال، در خطه پربارش شمال ایران و در پارک جنگلی چالوس قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان در فصل‌های بهار و تابستان است. البته در هر صورت، پیش‌بینی هوا بررسی شود. در اردیبهشت ماه، نیلوفرهای شناور روی تالاب کندوچال، به منظره‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌شود.

اگر از هوای شرجی خوشتان نمی‌آید و به دنبال سفری در فصل گرم نیستید، تابستان برای بازدید از تالاب کندوچال مناسب نیست. اما اگر در پاییز و زمستان به این منطقه سفر کردید، می‌توانید پرنده‌های مهاجر را در تالاب کندوچال مشاهده کنید. در هر صورت، حتماً لباس‌های گرم و تجهیزات لازم برای سفر در فصل سرد را به همراه داشته باشید.

 بهترین زمان سفر به مرداب کندوچال :

  فصل های بهار و تابستان

آب های سبز رنگ مرداب کندوچال ودرختان سرسبز اطراف 220542210
“رنگ و بوی بهاری مرداب کندوچال با صدای دلنواز پرندگان”

ارسال دیدگاه