معرفی 4 دریاچه مرموز و مهیج نوشهر

1 دی 1401
0 دیدگاه
سه جاذبه 543213412301

شمال ایران همواره از گذشته تاکنون زیبایی های بسیاری را در خود جای داده است. نوشهر نیز یکی از شهرهایی است که 4 جاذبه مرموز و تماشایی را در خود جای داده است. اگر به دنبال هیجان، اسرار و همچنین تماشایی منظره ای زیبا در نوشهر هستید ، این محتوا را تا انتها بخوانید!

دریاچه ارواح، دریاچه ای مرموز از سه جاذبه نوشهر

دریاچه ارواح یکی از جاذبه‌های گردشگری و محیطی شمال ایران است که در جنگل‌های بکر و زیبایی واقع شده است. این منطقه، با آب و هوای مطلوب و فضای وهم‌آلود، به عنوان یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی شناخته شده است. درختان ممرز این منطقه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی آب، در طول سال‌های متوالی پوسیده و شکسته شده‌اند که باعث ایجاد جذابیتی خاص برای منطقه شده است. دریاچه ارواح با طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۰۰ متر، در محیطی کاملاً طبیعی و بکر واقع شده است و به عنوان یکی از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین بخش‌های استان مازندران در فهرست مناطق حفاظت‌شده قرار دارد. دریاچه ارواح و مناطق اطراف آن، به عنوان محیطی مناسب و امن برای رشد و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری شناخته می‌شود.

دریاچه ارواح با طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۰۰ متر

فضای خوفناک دریاچه ارواح نوشهر
فضای خوفناک دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه فراخین، دریاچه ای مهیج از سه جاذبه نوشهر

یکی دیگر از دریاچه هایی که در زمره سه جاذبه  تماشایی نوشهر قرار گرفته است، دریاچه فراخین می باشد. این دریاچه برای افرادی که به ماجراجویی و تجربه هیجان در سفر علاقمند هستند، بسیار مناسب است . زیبایی و طراوات در این دریاچه در انتظار مسافران و گردشگران است. یکی از دلایل محبوبیت و ترغیب افراد برای خرید ویلا در نوشهر، وجود دریاچه فراخین در این شهر است. افراد در هر زمان که بخواهند می توانند در این دریاچه خلوت کنند و ساعاتی را به دور از شلوغی و روزمرگی سپری کنند. این دریاچه پرآب از چشمه‌ای با همین نام سیراب می‌شود و با برف ذوب ‌شده سطح آن بالاتر هم می‌آید‌.دریاچه فراخین در نزدیکی روستای ویسر و چلندر در استان مازندران واقع شده و از جاذبه‌های دیدنی منطقه محسوب می‌شود. با مساحت کمی حدود نیم هکتار، این دریاچه در دل جنگل‌های هیرکانی با ارتفاع ۷۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد و آب آن از چشمه فراخین در بالادست آن و باران و برف در فصول سرد سال تامین می‌شود. دریاچه فراخین در مسیری پرپیچ‌وخم و در کنار جاذبه‌های دیگری مانند آبشار دارنو و آبشار هالی دره قرار دارد.

دریاچه فراخین از چشمه فراخین سیراب میشود و در نزدیکی روستای ویسر و چلندر قرار دارد.

 

سایه افکنی درختان سرسبز بر دریاچه فراخین
سایه افکنی درختان سرسبز بر دریاچه فراخین

دریاچه خضر نبی، دریاچه ای تماشایی از سه جاذبه نوشهر

احتمالا اولین چیزی که پس از شنیدن نام دریاچه خضر نبی در ذهن شما نقش بسته است، دریاچه  مقدس در دل نوشهر می باشد. این دریاچه زیبا در نوشهر و در دل جنگل های مازندران واقع شده است. زیبایی خیره کننده و طبیعت بکر این دریاچه غیرقابل وصف است و تنها با دیدن آن می توانید این همه زیبایی را درک کنید. وجود درختان انبوه در اطراف جنگل قایق سواری در این دریاچه را رویایی و تماشایی کرده است. هیجانی که شما در کنار خانواده در این شهر تجربه خواهید کرد، غیر قابل وصف خواهد بود.

دریاچه خضرنبی در دل کوه های نوشهر
دریاچه خضرنبی در دل کوه های نوشهر

دریاچه آویدر(آبیدر)

در نزدیکی شهر نوشهر، یک جنگل معروف به نام سیسنگان واقع شده است. اما جذابیت این منطقه، به دلیل دریاچه آویدر است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شرقی نوشهر قرار دارد. این دریاچه زیبا و بکر با احاطه به یک سد خاکی، به نام آویدر یا صلاح الدین، ایجاد شده است و جذب گردشگران و طبیعت گردان های بسیاری است. منطقه اطراف دریاچه نیز برای مصارف کشاورزی از ذخیره آب آن بهره می‌برد.

دریاچه آویدر از زیبایی های طبیعی فراوانی برخوردار است، اما جزیره سبز کوچکی که در وسط آن وجود دارد، جذابیت این منطقه را چندین برابر کرده است. این جزیره بخشی از تپه مانندی است که قبل از ساخت سد، در این محل وجود داشته است و با ایجاد دریاچه، به یک جزیره زیبا و دلنشین تبدیل شده است.

در اطراف دریاچه آویدر، تعدادی آلاچیق، سرویس های بهداشتی، یک رستوران محلی کوچک و یک بوفه نیز وجود دارد که برای گردشگران و بازدیدکنندگان این منطقه، امکانات رفاهی مناسبی فراهم کرده است

اگر از شهر نوشهر به سمت نور حرکت کنید و در مسیر به روستای صلاح الدین برسید، با تابلویی که عنوان سد خاکی در آن نوشته شده است، مواجه خواهید شد. در اینجا باید به سمت جنوب بروید و با راهنمایی تابلو، پس از گذر از روستاهای صلاح الدین کلا، سفید، اولیا و ملاکلا، به دریاچه آویدر خواهید رسید

  • آدرس:مسیر نوشهر به نور، روستای صلاح الدین ،روستا سفید،روستا اولیا وروستا ملاکلا،  دریاچه آویدر
  • امکانات اطراف دریاچه آویدر:تعدادی آلاچیق، سرویس های بهداشتی، یک رستوران محلی کوچک و یک بوفه
دریاچه آویدر (آبیدر) در آغوش درختان سر به فلک کشیده
دریاچه آویدر (آبیدر) در آغوش درختان سر به فلک کشیده

سخن آخر

نوشهر یکی از شهرهای خوش آب و هوا و سرسبز در دل مازندران است که جاذبه های تماشایی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است، اگر به دنبال تجربه سفری هیجان انگیز و سرمایه گذاری سومند در زمینه خرید ویلا ، آپارتمان و زمین هستید، توصیه می شود نوشهر را از قلم نیندازید.

ارسال دیدگاه