معرفی رودخانه سردآبرود چالوس گرفتار فاضلاب

4 خرداد 1402
0 دیدگاه
رودخانه سردآبرود چالوس 53463763

زمانی روزهایی بود که آب سردآبرود چالوس به دریا وارد می‌شد، خالی از هرگونه آلودگی. اما امروز، متأسفانه فاضلاب خانگی و تخریب زیرساخت‌ها، بستر و حریم آن را تهدید می‌کند و برای نجات آن باید تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفت.
سردآبرود چالوس، رودخانه‌ای پاک و زلال بود که در گذشته تشنگان را سیراب می‌کرد و زمین‌های اطراف آن به خوبی آبیاری می‌شدند. ماهیان آن نیز در شادمانه‌ از این جریان آب رضایت داشتند و آب آن بدون هیچ شرمندگی‌ای به دریای خزر می‌ریخت. اما امروز، با وجود تلاش مسئولان در حفاظت از این رودخانه، متأسفانه وضعیت آن دیگر خوب نیست.

رودخانه سردآبرود چالوس 54875956214
محوطه ی سرسبز رودخانه خروشان سردآبرود چالوس

تشکیل رودخانه سردآبرود چالوس

رودخانه سردآبرود یک رودخانه زیبا و مهم است که در شهرستان کلاردشت از کوه‌های خراسان و سیاه کمان سرچشمه گرفته و در نزدیکی روستای ونداربن با شاخه‌آب دیگری از کوه تخت سلیمان ادغام می‌شود. این رودخانه با طول حدود ۶۰ کیلومتر از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است.
رودخانه‌های کلجاران، نفت چال، حصارچال، خرم دشت، شهرزمین، میش رود و خشکرود در تشکیل و شکل دهی رودخانه سردآبرود نقش مهمی دارند.

رودخانه سردآبرود چالوس 4587952132
جریان خروشان رودخانه سردآبرود چالوس

مسیر رودخانه سردآبرود چالوس

سردآبرود در مسیر خود از روستاهایی همچون ونداربن، اتاق سرا، برپر، اکاپل، رودبارک، اوجابیت، کلاردشت و کردمحله عبور می‌کند و در نهایت در روستای سردآبرود، در فاصله ۲ کیلومتری غرب شهر چالوس، به دریای خزر می‌ریزد.

ارسال دیدگاه