معرفی دریاچه فراخین نوشهر | آدرس دقیق + تفریحات وعکس

25 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
تابش نورخورشید بر رویدرختانسرسبز ودریاچه فراخین 1245215555

دریاچه فراخین نوشهر، یکی از زیباترین دریاچه‌های بکر ایران است که در سال‌های اخیر به شهرت و محبوبیتی بی‌نظیر دست یافته است. این دریاچه برای علاقمندان به طبیعت، یک مقصد دل‌پذیر است و تصاویر آن، شامل مناظر بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی است. با این حال، دیدن این مناظر از نزدیک، لذت بیشتری را به همراه دارد.

دریاچه ی فراخین در دل جنگل های نوشهر 45877554222
انعکاس برگ های سبز بر روی آب های دریاچه فراخین

آدرس دریاچه فراخین نوشهر

دریاچه فراخین در نزدیکی دو روستای ویسر و چلندر در استان مازندران و شهر نوشهر واقع شده است. با موقعیتی دور از دسترسی و زیبایی‌هایی از جمله درختان سر به فلک کشیده با شاخ و برگ‌های زیبا، این دریاچه از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. از نوشهر تا دریاچه فراخین حدود ۳۱ کیلومتر (۷۵ دقیقه) و از تهران حدود ۱۸۸ کیلومتر (چهار ساعت) فاصله دارد. همچنین، در نزدیکی این دریاچه، جاذبه‌های دیگری چون آبشار دارنو، آبشار هالی دره و آبشار آلاشور نیز قرار دارند.

مسیر دسترسی:

برای دسترسی به دریاچه فراخین باید به جاده چالوس بروید. پس از عبور از شهر مرزن‌آباد، در سمت راست وارد جاده کندلوس شده و حدود ۱۳ کیلومتر در این جاده رانندگی کنید تا به جاده فرعی روستای ویسر برسید. سپس بر روی مسیر خاکی به مدت ۱۵ کیلومتر ادامه دهید تا به دریاچه برسید. در نزدیکی سر دوراهی آخر، یک رمپ سخت با شیب زیاد وجود دارد که ممکن است برای بازگشت دشواری ایجاد کند. برای بازگشت، تنها راه حل، با سرعت بالا بالا رفتن از رمپ است.

لطفا توجه کنید که قبل از رسیدن به دریاچه فراخین نوشهر، پنج بار به دورراهی ها خواهید رسید؛ دو دو راهی اول را به سمت راست (با نشانه تابلو به سمت کجور)، دو راهی سوم را به سمت چپ و دو راهی های چهارم و پنجم را به سمت راست بپیچید تا در نهایت به فضای باز مسطح برسید. ماشین خود را در این منطقه پارک کنید و حدود ۱۰۰ متر پیاده‌روی کنید تا به دریاچه برسید. حتماً به دنبال دریاچه باشید؛ زیرا دریاچه در میان درختان پر شاخ و برگ پنهان شده است. دریاچه فراخین در محلی قرار دارد که ارتفاع آن نسبت به جاهای دیگر کم است و می‌تواند نشانگر خوبی برای یافتن آن باشد.

اگر از نوشهر به سمت دریاچه فراخین می‌روید، باید از جاده کمربندی نوشهر از سمت چالوس وارد شوید و به سمت جاده فرعی سنگ معدن (معدن سنگ) بپیچید تا بعد از حدود ۲۰ کیلومتر در دل جنگل به دریاچه فراخین برسید. در این مسیر، یک جاده خاکی سربالایی منتظر شماست. طول این مسیر با توجه به تابلوهای راهنمای کوچکی که توسط جنگلبانان نصب شده، پیش برید تا به دریاچه فراخین برسید.

آدرس دریاچه فراخین :

استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، روستای ویسر

لوکیشن دریاچه فراخین نوشهر 1254215522
برای پیداکردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

 

مشخصات دریاچه فراخین نوشهر

دریاچه فراخین، در ارتفاع ۷۹۰ متر از سطح دریا، در دل جنگلی سرسبز واقع شده است. این دریاچه با طول و عرض به ترتیب ۱۳۰ و ۳۵ متر، در حدود نیم هکتار مساحت دارد و به دلیل این اندازه کوچکش به آن “تالاب جنگلی فراخین” نیز گفته می‌شود. آب دریاچه از چشمه فراخین در بالادست آن و از طریق برف و باران در فصول سرد سال تامین می‌شود. راهی پرپیچ و خم به دریاچه فراخین منتهی می‌شود و در این مسیر شما با سنگ‌ها و درختان خزه بسته روبرو می‌شوید. در آخرین مرحله از این راه، شما به تالابی به رنگ آبی تیره می‌رسید که بسیاری از اوقات محیطی مه‌آلود دارد.

مشخصات دریاچه فراخین :

ارتفاع 790 متر، طول 130 متر و عرض 35 متر، مساحت نیم هکتار

دریاچه فراخین در دل جنگل های نوشهر 45123669855
دریاچه فراخین احاطه شده با درختان بلند سرسبز و انعکاس آن ها برروی آب های دریاچه

تفریحات دریاچه فراخین نوشهر

  • دوچرخه سواری
  • قایق بادی
  • پیاده روی
  • عکاسی
  • پیک نیک
قایق بادی در دریاچه فراخین 12554218855
قایق بادی، یکی از تفریحات دریاچه فراخین

توصیه های لازم برای سفر به دریاچه فراخین نوشهر

برای بازدید از دریاچه فراخین، به تجهیزات خاصی نیاز است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. همچنین در سفر به این دریاچه، نکات مهمی وجود دارد که بهتر است در نظر گرفته شوند.

  • برای سفر به این منطقه، آب و هوا متغیر است. بنابراین، توصیه می‌کنیم در هر فصلی که قصد سفر به اینجا را دارید، لباس مناسب برای باران همراه داشته باشید.
  • در حین بازدید از این منطقه، لطفاً زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنید و به جای آن‌ها، حتماً آن‌ها را در سطل زباله شهری دور بیندازید. حتی زباله‌های قابل تجدید را هم در این منطقه رها نکنید، چون ممکن است زیبایی دریاچه را به خطر بیاندازد و این مورد را نمی‌خواهیم
  • در نزدیکی درختان، از روشن کردن آتش خودداری کنید و بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن درختان، سرپناه مناسبی برای آتش انتخاب کنید. پیش از ترک منطقه دریاچه فراخین، به خوبی اطمینان حاصل کنید که آتش خاموش شده است تا هنگامی که شما رفته‌اید، آتش شعله ور نشود.
  • در بازدید از این منطقه زیبا، سعی کنید به سکوت آن احترام بگذارید و حضورتان مانعی برای زندگی جانوران این منطقه نشود.
  • در هنگام پیدا کردن مسیر برای رسیدن به دریاچه، حتماً از یک منبع موثق و قابل اعتماد برای راهنمایی استفاده کنید تا در مسیر گم نشوید.
  • نوع تجهیزاتی که برای بازدید از این منطقه نیاز دارید، به مدت زمانی که در اینجا اقامت می‌کنید وابسته است. در صورتی که قصد دارید چند ساعتی را در اینجا سپری کنید، پیشنهاد می‌شود که چادر و تجهیزات کمپینگ مناسب همراه داشته باشید.
  • آنتن‌دهی در این منطقه به خوبی عمل نمی‌کند و بنابراین، برای پیدا کردن مسیر بهتر است از راهنمایی دیگری یا از یک منبع موثق و قابل اعتماد برای کمک به شما استفاده کنید.
روشن کردن آتش در اطراف دریاچه فراخین 4512258877
برپایی آتش در میان جنگل های دریاچه فراخین

بهترین زمان سفر به دریاچه فراخین نوشهر

بسیاری فکر می‌کنند بهترین زمان برای بازدید از دریاچه فراخین، از اوایل بهار تا اواخر تابستان است. در این زمان، دریاچه فراخین به حالت پرآبی خود می‌رسد و طبیعت سبز و دل‌فریب اطراف، هوای خوش و جاده‌های خوب، موجبات استفاده از ماشین‌های سبک را نیز فراهم می‌کند.

بهتر است فصل پاییز را هم در نظر بگیرید؛ چرا که منطقه جنگلی‌ست و در این فصل، رنگارنگ شدن برگ‌ها و بازتاب آنها به صورت نارنجی، قرمز و زرد در آب، چشم‌نواز و جادویی است. هوا سردتر می‌شود و بارش باران نیز ممکن است، اما با این حال، بسیاری از گردشگران به دلیل جذابیت خاصی که دریاچه فراخین در فصل پاییز دارد، به سمت آن جذب می‌شوند.

در فصل زمستان، منطقه جنگلی دریاچه فراخین را برف فرا می‌گیرد؛ به همین دلیل و نبود امکانات مناسب، سفر به این منطقه در این زمان از سال توصیه نمی‌شود. مسیر نامناسب و وضعیت ناامن جاده، تردد در فصل سرد و باران را دشوار می‌کند و نیاز به استفاده از ماشین‌های آفرود و دو دیفرانسیل دارد. به منظور سفر در این فصل، تجربه و تجهیزات لازم را باید داشته باشید.

بهترین زمان سفر به دریاچه فراخین :

اوایل بهار تا اواخر تابستان و فصل پاییز

فصل های مختلف دریاچه فراخین 125428755
زیبایی هایی رنگارنگ دریاچه فراخین

جاذبه های دیدنی اطراف دریاچه فراخین نوشهر

درختان سرسبز در اطراف مرداب هسل 457552211222
مرداب هسل محصور شده در میان جنگل های سرسبز

ارسال دیدگاه