معرفی دریاچه حصار چال چالوس | مسیردسترسی + جاذبه دیدنی اطراف و عکس

31 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
دریاچه حصار چال 4587955

یکی از مقاصد جذاب طبیعی در شهر چالوس، دریاچه حصارچال است که در ارتفاعات پوشیده از برف البرز مرکزی و در قسمت شرقی از قله علم کوه قرار دارد و این دریاچه در جنوب با دشت زیبایی با همین نام و در پایین دو قله لشکرگ بزرگ و کوچک محدود می شود و حدود ۳۸۰۰ متر از سطح دریای خزر فاصله دارد. دریاچه حصارچال  چالوس یک دریاچه طبیعی و کوهستانی است.
این دریاچه جذاب را تنها کوهنوردان، گله‌داران و شکارچیانی که از مسیر قدیمی و تاریخی کلاردشت به طالقان عبور کرده باشند، می‌توانند از نزدیک تجربه کنند. با این حال، دریاچه حصارچال چالوس از دید کوهنوردان و گردشگران خارجی پنهان نمانده است و این محل شاهد حضور علاقه‌مندان به طبیعت و آنانی است که دوست دارند در مرداد ماه برف‌ها و همچنین زمستان‌های پیشین را به یاد بیاورند.

مشخصات دریاچه حصارچال :

۳۸۰۰ متر از سطح دریای خزر فاصله دارد

دریاچه حصار چال محصور در میان کوه ها 487512542
دریاچه حصار چال، طبیعت زیبا و آبی بی‌نظیر.

موقعیت مکانی دریاچه حصار چال چالوس

با گذر از یک گردنه، به سوی بهشت مناطق شمال کشور کلاردشت پای پا می‌گذارید.
پس از آن، با طی جاده‌ای آسفالت به آبادی کوچک رودبارک می‌رسید و از اینجا در یک جاده خاکی به دوراهی وندابن در پای قله‌های سه تیغه و زیبای پسندکوه می‌رسید. به دو آب ونداربن می رسید و سپس آماده حرکت به سوی جنوب (خلاف جهت رودخانه خروشان حصارچال) شوید.
از روی پل بزرگ عبور کرده، به جاده خاکی قدیمی در مالرو حصارچال وارد شوید و در دو طرف جاده دره قرار دارد.
دو ساعت پیاده روی کنید تا به مرتع زیبای خرم دشت در محل قرارگیری سنگ‌های سیاه وابسته برسید. این دشت با پوشش گیاهی فراوانی پوشیده شده است و نوارهایی از برف که از رودخانه‌های باریک سرازیر شده‌اند، در غرب دشت دیده می‌شود.
بهتر است کمی استراحت کنید. پس از تلاش در مسیر رانندگی، به تنگه گلو می رسید. دو یال سنگی از قعر تنگه برخاسته و به طرف غرب و شرق به دور هم می‌پیوندند تا در این ناحیه تنگه‌های سنگی و برفی را به وجود آورند. بقایای برف بهمن، سطح بسیار گسترده‌ای از رودخانه را پوشانده است و آب شفاف و خنک از زیر آن جریان دارد.
شما به دروازه ورودی حصار چال رسیده‌اید. با پیمودن مسیری دراز و پرچالش از روی برف سفت به سمت رودخانه حرکت کنید. در این مسیر، می‌توانید جادۀ تاریخی و باستانی اهالی طالقان به کلاردشت را مشاهده کنید. با پیشرفت در این مسیر، ارتفاع شما نیز افزایش می‌یابد و به نمای زیبای قله گنبدوار لشکرک بزرگ دست پیدا می‌کنید.
بعد از یک ساعت و نیم پیاده‌روی از خرم دشت زیبا، به قسمت مرکزی حصارچال می رسید که از اینجا، مسیر به سمت گوسفندسرای احسانی و همچنین میعادگاه نزدیک قلّۀ لشکرک یعنی نگین حصارچال قابل مشاهده است. با سرعت شروع به پیاده‌روی کرده و با عبور از رودخانه‌ای که بسیار آسان است، به مسیر پاکوبی کوچکی روی زمین و در پشت تپّه‌ای کوچک، به زیباترین دریاچۀ کوهستانی منطقۀ علم کوه می رسید .

آدرس دریاچه حصار چال :

استان مازندران ، چالوس ، جاده چالوس ،شهرستان کلاردشت، روستای ونداربن، دشت حصارچال

لوکیشن دقیق دریاچه حصار چال 54213854
برای آدرس دقیق دریاچه حصار چال روی نقشه کلیک کنید

جاذبه های طراف دریاچه حصار چال چالوس

تونل کندوان 5487541222
تونل کندوان، شاهکاری از مهندسی عمران و راه‌آهن
آبشار خروشان سواسره 555521322
آبشار سواسره، آبشاری طبیعی و خیره‌کننده

ارسال دیدگاه