معرفی آبشار اکاپل | مسیر دسترسی + جاذبه های اطراف و عکس

29 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
آبشار پله ای اکاپل ودرختان سرسبز اطرافش

ما همگی طرفداران سفر به شمال ایران هستیم و بیشتر وقت‌های فراغت و تعطیلات خود را در سفر به شهرهای شمالی ایران سپری می‌کنیم؛ بنابراین بهتر است بهترین جاذبه‌های این شهرها را مشاهده کنیم، تا سفری با کیفیت تر داشته باشیم.

آبشار اکاپل کلاردشت یکی از جاذبه‌هایی است که در سفر به شمال و استان مازندران باید به آن سر بزنید. در این مقاله قصد داریم بهترین پیشنهاد طبیعتی کلاردشت، یعنی آبشار اکاپل را بررسی کنیم و از زیبایی این آبشار برایتان توصیف کنیم.

آبشار خروشان و سرسبز اکاپل
آبشار آکاپل با زیبایی و قدرت جاری آبشار خود، همه را شگفت‌زده و مسحور می‌کند.

مسیردسترسی به آبشار اکاپل

در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر زیبای چالوس، شهری سبز و دل‌نشین به نام کلاردشت با جاذبه‌های بسیار زیبا در استان مازندران واقع شده است. گردشگرانی که قصد سفر به کلاردشت از تهران را دارند باید مسافتی ۱۷۰ کیلومتر را طی کنند.

آبشار آکاپل در مسافت 23 کیلومتری از جاده چالوس واقع شده است. بهترین روش برای رسیدن به این جاذبه طبیعی، حرکت از جاده چالوس است. برای دسترسی به آبشار آکاپل در کلاردشت، به سمت غربی‌ترین قسمت رودبارک بروید و از دره‌های کوهپایه قله اطراف آن استفاده کنید تا به آبشار آکاپل برسید. مسیری که برای رسیدن به این آبشار طی کرد بسیار دشوار است.

برای دسترسی به آبشار آکاپل در کلاردشت، توصیه می‌شود که از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار باشید. در طول مسیر تقریباً 900 متر از مسیر را باید پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. دیدن آبشار آکاپل به همراه مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای کوهستانی بسیار زیبا است.

موقعیت مکانی آبشار کلاردشت :

در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر زیبای چالوس

لوکیشن دقیق آبشار اکاپل
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید
جاده ی کوهستانی و سرسبز چالوس به کلاردشت 2346748734
جاده چالوس با سرسبزی و زیبایی طبیعت اطراف

مشخصات آبشار اکاپل

آبشار کلاردشت در مساحتی حدود ۱۵ هکتار قرار دارد و عمق متوسط آن حدود ۲۰ متر است. حجم آب در این دریاچه تقریباً ۳ میلیون متر مکعب است و آب آن شیرین است. به همین دلیل، این دریاچه محافظت شده است و محل ایستگاه مهاجرت پرندگان، ماهی و سایر موجودات آبزی است.

مشخصات آبشار اکاپل :

مساحتی حدود ۱۵ هکتار، عمق متوسط آن حدود ۲۰ متر، حجم  ۳ میلیون متر مکعب

بهترین زمان سفر به آبشار اکاپل

چشم انداز آبشار کلاردشت در فصل زمستان بسیار جذاب و منحصر به فرد است، به طوری که گردشگران و به ویژه علاقمندان به یخ نوردی جذب می‌شوند. اما این بدان معنا نیست که در بهار و تابستان آبشار کلاردشت زیبایی خود را از دست می‌دهد بلکه، در این فصول، این منطقه با صدای آب و طبیعت خیره کننده پر از زندگی است که آماده است تا تمام استرس‌های روحی شما را به دور بیاندازد.

بهترین زمان سفر به آبشار اکاپل :

زمستان، بهار، تابستان

آبشار خروشان اکاپل
آبشار آکاپل با طبیعت خیره کننده و زیبایی بی‌نظیر خود گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

مناطق دیدنی اطراف آبشار اکاپل

دهکده مازیچال بر فراز ابرها 35467896/
دهکده مازیچال با منظره‌ی زیبا و ابرهای پر از رنگ و جذابیت

ارسال دیدگاه