روستای سیاه بیشه کجاست؟ 🌎| امکانات 🚮| سوغات 🎁| جاهای دیدنی 🏖️| عکس 📷

28 فروردین 1403
0 دیدگاه
خانه های روستایی در دل کوه های سرسبز روستای سیاه بیشه در زیر اسمان ابری 478574

به یک سفر فراموش‌نشدنی در دنیای طبیعت خوش آمدید! اینجا ” روستای سیاه بیشه”، نقطه‌ی آغاز ماجراهایی پر از زیبایی و آرامش است. این روستا در دامنه‌های طبیعت بکر خود، با مه‌آلودی شروع شده و با روشنایی آفتاب در انتهای جاده‌ای به بهشتی کوچک تبدیل می‌شود. آیا آماده‌ی سفر به دنیایی پر از زیبایی و آرامش هستید؟ 😍


📍 روستای سیاه بیشه کجاست؟

“سیاه بیشه” یک روستای زیبا در استان مازندران، در نزدیکی شهرهای کلاردشت و چالوس قرار دارد. این روستا در ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

آدرس روستا سیاه بیشه: استان مازندران، جاده چالوس، پس از تونل کندوان و سیاه بیشه، دهستان کوهستان، روستا سیاه بیشه

🚗 مسیر دسترسی به روستای توریستی سیاه بیشه:

برای دسترسی به روستای سیاه بیشه، کافیست از تهران به سمت استان مازندران حرکت کنید. این روستا در ۴۰ کیلومتری جاده چالوس واقع شده و به وسیله‌ی آن می‌توانید از شلوغی و قیل و قال شهر فرار کنید. از جاده چالوس شروع کنید و به سمت کلاردشت حرکت کنید. پس از گذشت از کلاردشت، به مقصد رویایی‌تان، روستای سیاه بیشه، می‌رسید. سفرتان با شروع از جاده چالوس آغاز می‌شود و تمام مسیر شما زیبا و دلنشین خواهد بود.

فاصله شهرهای مختلف تا سیاه بیشه:

  1. فاصله سیاه بیشه تا مرزن اباد: 41.2 کیلومتر
  2. فاصله نوشهر تا سیاه بیشه:76.2 کیلومتر
  3. فاصله تهران تا سیاه بیشه:70.2 کیلومتر
آدرس دقیق روستای سیاه بیشه روی نقشه 8594165
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای سیاه بیشه روی نقشه کلیک کنید.

📝 معرفی روستای سیاه بیشه

این روستا، به عنوان یکی از توابع مرزن آباد، در دهستان چالوس واقع شده و با جمعیتی کمتر از ۳۲ نفر، جزو روستاهای کم جمعیت ایران محسوب می‌شود. واقع در ارتفاعاتی به ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا، این روستا به دلیل ممنوعیت شکار و محیطی که اغلب در زیر مه غلیظ پنهان می‌شود، بسیاری از گردشگران را جذب می‌کند.

اقوامی که به این منطقه مهاجرت کرده‌اند، اکثراً به دامداری مشغول هستند. مردمان روستا به طور قبیله‌ای زندگی می‌کنند و زبان آنها مازنی و لکی است. علاوه بر آن، در تپه‌ها و دامنه‌های این منطقه، می‌توان گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی را مشاهده کرد. منطقه سیاه بیشه همچنین با آبشارها و چشمه‌ها طبیعت زیبا و منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد که جذابیت و شگفتی زیادی دارند. این روستا که به دلیل مه‌های غلیظی که بر آن فرود می‌آید، گاهی رنگ سیاه می‌پوشد به این نام خوانده میشود، جمعیت کمی دارد و بیشتر ساکنان به دامپروری مشغول هستند.

ارتفاعات ییلاقی و سرسبز در کنار خانه های روستایی سیاه بیشه 857486


☔ آب و هوای سیاه بیشه

سیاه بیشه، با قرار گرفتن در ارتفاعات، از آب و هوای خنک و دل‌پذیری برخوردار است که آن را به یکی از بهترین مقاصد سفر تبدیل کرده است. در این سفر به سیاه بیشه، لباس‌های گرم همراه داشته باشید، زیرا حتی در روزهای گرم نیز ممکن است شب‌هایی سردتر در انتظارتان باشد.

پوشش گیاهی سرسبز و درختان پاییزی در زیر اسمان ابری سیاه بیشه مازندران 89874


🚊 امکانات روستای سیاه بیشه

در روستای سیاه بیشه، با توجه به جذابیت‌های طبیعی و شگفت‌انگیز آن، امکانات رفاهی برای گردشگران بهبود یافته است. این امکانات شامل پمپ بنزین و گاز، رستوران، کافی‌شاپ، تعمیرگاه، فروشگاه، سرویس بهداشتی و مسجد می‌شود. همچنین برای اقامت گردشگران، ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی فراهم شده است تا اقامت آنها در این منطقه به یادماندنی باشد. از جانب دیگر، این روستا دارای آنتن‌دهی مناسب برای تلفن همراه است، بنابراین افرادی که به این وسیله وابسته هستند، نیز بدون نگرانی می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

کوه های بلند قامت برفی در زیر آسمان ابری در سیاه بیشه 485444


⏰ بهترین زمان برای سفر به روستای توریستی سیاه بیشه

بهترین فصل برای سفر به این منطقه، بهار، پاییز و اوایل زمستان است. در این فصول، هوا مناسب و آب‌و‌هوایی خنک‌تر است و از جمله بهترین زمان‌ها برای تجربه طبیعت بکر سیاه بیشه محسوب می‌شوند. همچنین، اگر از شلوغی و جمعیت بیش از حد خسته شده‌اید، انتخاب روزهای غیرتعطیل برای سفر به این منطقه، تجربه‌ی آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تردد ماشبن ها در جاده پر پیچ و خم در دل جنگل سرسبز مه آلود سیاه بیشه 65984985


⛰️ جاهای دیدنی روستای سیاه بیشه

  1. دره کمجل (مشاهده روی نقشه)
  2. آبشار هریجان (مشاهده روی نقشه)
  3. گردنه هزار چم (مشاهده روی نقشه)
  4. سد سیاه بیشه (مشاهده روی نقشه)
  5. ارتفاعات نقره سر (مشاهده روی نقشه)
  6. جنگل‌های هیرکانی (مشاهده روی نقشه)
  7. منطقه حفاظت شده چهارباغ (مشاهده روی نقشه)

جنگل های پاییزی در ارتفاعات کوه های مه آلود سیاه بیشه 748774

🟢 جدول مشخصات جاهای دیدنی اطراف سیاه بیشه

جاذبه دیدنی آدرس توضیحات مهم
جنگل‌های هیرکانی استان مازندران، شهرستان کلاردشت، روستای سیاه بیشه بزرگترین میراث طبیعی ایران در خطه شمالی کشور. باقیمانده‌ای از دوران فسیل دایناسورها.
منطقه حفاظت شده چهارباغ استان مازندران، شهرستان کلاردشت، روستای سیاه بیشه، مسیر ارتباطی کندوان، کیلومتر ۹۰ جاده چالوس یکی از دیدنی‌ترین جذابیت‌های سیاه بیشه. گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف در این منطقه دیده می‌شوند.
سد سیاه بیشه استان مازندران، ۱۰ کیلومتری شمال تونل کندوان، در مسیر رود چالوس یکی از شاهکارهای مهندسی با نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای. به تولید برق در ساعت اوج مصرف می‌پردازد.
دره کمجل استان مازندران، جاده چالوس، پس از تونل کندوان و سیاه بیشه دره‌ای زیبا با رودخانه و آبشارهای متعدد که فصلی بوده و در تمام طول سال جریان ندارند.
گردنه هزار چم استان مازندران، شهرستان کلاردشت، پس از روستای سیاه بیشه، جاده کجور جاده‌ای پر پیچ و خم با مناظر زیبا و چشم‌نواز.
آبشار هریجان استان مازندران، سیاه بیشه، نزدیک به گردنه هزار چم، ۳ کیلومتری شرق جاده تهران-چالوس آبشار با ارتفاع ۹ کیلومتر در منطقه سیاه بیشه که پس از سرازیر شدن به سمت پایین، چند آبشار دیگر را ایجاد می‌کند.
ارتفاعات نقره سر استان مازندران، شهرستان چالوس، جاده کندوان، ارتفاعات نقره سر امتداد رشته کوه زاگرس در جوار شهرهای شمالی که از جذابیت‌های طبیعی این منطقه است.

طبیعت دل انگیز مرزن آباد 58743878783

ریزش آبشار خروشان در دل جنگل های سرسبز و صخره های عظیم آبشار هریجان در نزدیکی روستای توریستی سیاه بیشه 8978747

ریزش ابشار در دل صخره های سنگی و جنگل های سرسبز دره کمجل در نزدیکی سیاه بیشه مازندران 849947

ریزش آب در میان گلسنگ های خزه بسته آبشار هریجان در نزدیکی سیاه بیشه 484541


🎁 سوغاتی های روستای سرسبز سیاه بیشه

  1. سفالگری
  2. گلیم بافی
  3. حصیربافی
  4. جاجیم بافی
  5. محصولات لبنی

پارچه بافی از صنایع دستی و سوغات مردم سیاه بیشه 85858

ارسال دیدگاه