معرفی 4 روستای بکر نوشهر + تصاویر و لوکیشن دقیق

17 دی 1401
0 دیدگاه
روستاهای بکر نوشهر 522156468764704

بر کسی پوشیده نیست که روستاهای بکر  شهر نوشهر از زیباترین جاذبه های شمالی به شمار می روند. این روستاها معمولا مقصد مسافران بسیاری هستند که از شهرهای مختلف ایران به شمال سفر می کنند. وجود امکانات تفریحی و گردشگری در هرکدام سبب شده است که افراد بیشتری از آن ها استقبال کنند و سفری لذتبخش را در این روستاها تجربه نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا روستاهای بکر نوشهر را معرفی نماییم.

روستای انگاس

یکی از روستاهای بکر نوشهر روستای انگاس می­باشد که در 9 کیلومتری جنوب بخش کجور واقع شده است. آب و هوای این روستا به دلیل قرارگیری در ارتفاعات بسیار پاک و دلنشین است، وجود چشمه های گوارا در این روستا زیبایی اطراف را چندین برابر کرده است. از جمله آبشارهای معروف این منطقه می توان به آبشار اوسیاره که در کنار امامزاده یحیی از نوادگان امام حسین (ع)، آبشار جناب، آبشار پنجاه چم، آبشار موزیا و بز چشمه اشاره کرد.

برای دسترسی راحت به آدرس دقیق روستای انگاس روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

آبشار های روستای انگاس: آبشار اوسیاره ، آبشار جناب، آبشار پنجاه چم، آبشار موزیا و بز چشمه

جریان زندگی در خانه های کوچک و بزرگ روستای انگاس
جریان زندگی در خانه های کوچک و بزرگ روستای انگاس

آدرس روستای انگاس: مازندران، نوشهر، دهستان کجور، روستای انگاس

روستای لرگان

از دیگر روستاهای بکر نوشهر باید به روستای لرگان اشاره کرد که مردمانی میهمان نواز و خونگرم را شامل می شود. مردم روستای لرگان اصالتا از منطقه کردنشین ایران و از طوایفی بنام خواجه وندها بودند و از قدیم الایام به این روستا مهاجرت کرده اند. گویش این مردمان به مازندرانی تغییر کرده است و از همان گذشته تاکنون خود را از قوم مردمان مازنی می دانند. این روستا را به دلیل داشتن درختان لرگ نامگذاری کرده اند.  مردمان این روستا با منبت کاری و با کار با چوب درختانی نظیر عناب، گردو و زرشک مشغول به هنرنمایی می باشند. از جمله فعالیت های زنان این روستا باید به نخ ریسی و قالی بافی اشاره کرد ،در واقع در سوغات سفر به روستای لرگان نیز به شمار می روند و هنگام سفر به این روستا میتوانید آن ها را تهیه نمایید.

کوه های اطراف روستای لرگان با نام های سی تک، توپشته، سیوکر، مین سره و سی سرک شناخته می شوند و دو رودخانه در این منطقه از کوه های تنگه زانوس و نیج کوه سرچشمه گرفته و در پایین روستای خوشل به نام هر درو، تلاقی می کنند.

برای دسترسی راحت به آدرس دقیق روستای لرگان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

این روستا را به دلیل داشتن درختان لرگ نامگذاری کرده اند.

همجواری زمینهای کشاورزی در کنار تپه های روستای لرگان
همجواری زمین های کشاورزی در کنار تپه های روستای لرگان

آدرس روستای لرگان:مازندران، دهستان زانوس رستاق از بخش کجور،۶۸ کیلومتری نوشهر

روستای نیچکوه

یکی دیگر از روستاهای بکر نوشهر روستای نیچکوه است ،کمتر کسی شاید نام این روستا را شنیده باشد اما از زیبایی های خیره کننده آن نگذریم، این روستا یکی از زیباترین روستاهای شمالی به شمار می رود. روستای نیچکوه از شرق به کوه دردنگ و داجیک، از غرب به سپیدآب، از شمال به جنگل ترمک و لیمین کوه و از جنوب به گردنه تاریک‌نو می‌رسد. مردمان این روستا دارای صورتی سرخ و چشمانی آبی می باشند که آن ها را به یکی از روستاییان خاص تبدیل کرده است.

از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این روستا می‌توان به کوه‌های گل‌ماربن، زردسر، پلیمال‌کر، مهدی‌کر، سرچال کر، قراچال، انگیرگ، دایجک، دردنگ، اسپی‌کر (کرسر پلیمال)، کرگ‌سو، سر زرشکک، گت مالینگا، یخ نو، صالح پَلیمال، ترمک کر و مغار اشاره کرد.

زمستان‌های روستای نیچکوه بسیار سرد و با بارش برف همراه است و دارای تابستان‌هایی خنک و نیمه‌مرطوب است. خانه بهداشت، مخابرات، دبستان، راهنمایی، حمام عمومی و … در سطح روستای نیچکوه ساخته شده‌اند و یک دهنه غار نیز در این روستا وجود دارد که مورد علاقه بسیار فراوان گروه غارنوردی ایران قرار گرفته است.

بیشتر مردم روستای نیچکوه به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و نمد مالی، صنایع دستی مهمی در این روستا هستند که به خصوص نمد مالی، شاخص ترین رشته صنایع دستی وسوغات در این منطقه محسوب می‌شود.

برای دسترسی راحت به آدرس دقیق روستای نیچکوه روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

  • نمد مالی، شاخص ترین رشته صنایع دستی در این منطقه محسوب می‌شود.
  • جاذبه‌های طبیعی این روستا :کوه‌های گل‌ماربن، زردسر، پلیمال‌کر، مهدی‌کر، سرچال کر، قراچال، انگیرگ، دایجک، دردنگ، اسپی‌کر (کرسر پلیمال)، کرگ‌سو، سر زرشکک، گت مالینگا، یخ نو، صالح پَلیمال، ترمک کر و مغار
خانه های روستایی در طبیعت بکر روستا نیچکوه
خانه های روستایی در طبیعت بکر روستا نیچکوه

آدرس روستای نیچکوه: مازندران، ۷۵ کیلومتری شهرستان نوشهر

روستای حیرت

روستای حیرت دارای طبیعتی ناب و دیدنی است که جاذبه های گردشگری نوشهر نیز به شمار می رود. این روستا در فاصله 50 کیلومتری از شهرستان نوشهر قرار داد، همچنین این روستا دقیقا در بین دوآب و  شهر مرزن آباد واقع شده است. از جاذبه های دیدنی و تماشایی این روستا باید به رودخانه خروشان دلم رود، کوه پرشین، تپه پی قلا، بام حیرت، چشمه های آب گرم کنسنو و… اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که روستای حیرت در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته است و به همین دلیل هم آب‌وهوایی کوهستانی دارد.

برای دسترسی راحت به آدرس دقیق روستای حیرت روی لینک گوگل مپ کلیک کنید

روستا حیرت دقیقا در بین دوآب و مرزن آباد واقع شده است

تپه های بکر و دیدنی در روستای حیرت
تپه های بکر و دیدنی در روستای حیرت

آدرس روستای حیرت: مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان پنجک رستاق

ارسال دیدگاه