دریاچه گل پل کجاست؟ 🌏| جاهای دیدنی اطراف 🏞️| تفریحات 🏍️| عکس 📸

10 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
عکاسی یک آقا از دریاچه گل پل و جنگل های سرسبز مازندران 125645

بدون شک، یکی از زیباترین جاذبه‌های هر شهر، دریاچه‌ها و چشمه‌های طبیعی آن شهر هستند. شهر زیبای قائم‌شهر، یکی از شهرهای مهم مازندران از لحاظ دارا بودن جاذبه‌های بکر و طبیعی می‌باشد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. دریاچه گل‌پل، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین جاذبه‌های بکر و طبیعی قائم‌شهر است. در ادامه، با دریاچه زیبا و محبوب گل‌پل بیشتر آشنا خواهیم شد.


📍 دریاچه گل پل کجاست؟

این دریاچه زیبا و منحصربه‌فرد، در قسمت جنوب‌شرقی شهرستان قائم‌ شهر بعد از روستای برنجستانک و سد خاکی زمزم واقع شده در استان مازندران واقع شده است.

آدرس دریاچه گل پل: مازندران، جنوب شرقی قائم شهر، 5 کیلومتر بعد از روستای برنجستانک و سد خاکی زمزم

🚈 مسیر دسترسی به دریاچه زیبای گل پل:

برای رسیدن به دریاچه زیبای گل‌پل، ابتدا باید به روستای برنجستانک برسید. پس از عبور از روستا، به یک جاده جنگلی می‌رسید که در طی آن حدود 20 دقیقه طرف جنگل پیش می‌روید. این مسیر برخی بخش‌ها نامناسب برای رانندگی است، بنابراین توصیه می‌شود این مسیر را پیاده طی کنید تا از زیبایی‌های طبیعت در اطراف قائم‌شهر بهره‌مند شوید.

آدرس دقیق دریاچه گل پل روی نقشه 125645
برای دستیابی به آدرس دقیق دریاچه گل پل روی نقشه کلیک کنید

📖 معرفی کلی دریاچه گل پل

این دریاچه دو حوضچه کاملاً مجزا دارد و وسعت آن حدود 5 هکتار است عمق دریاچه نیز از 1 تا 5 متر متغیر است، به خصوص در نواحی مختلف دریاچه. این آب شیرینی که دریاچه گل‌پل دارد، این دریاچه به یک زیستگاه برای ماهی‌ها و پرندگان آبزی تبدیل شده است.

زیبایی این منطقه و طبیعت آرامش‌بخش آن، باعث شده تا ماهیان و پرندگان زیادی این دریاچه را به عنوان محلی برای زیست انتخاب کنند. در اطراف دریاچه، چشم‌اندازهای بی‌نظیری وجود دارد که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. همچنین، محوطه‌های دنج و آرامی نیز در اطراف دریاچه فراهم شده که گردشگران می‌توانند از آن به عنوان یک استراحتگاه استفاده کنند و لذت ببرند.

دریاچه آرام در کنار کوه ها و تپه های سرسبز دریاچه گل پل 15456


🌄 جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اطراف دریاچه گل‌پل

دریاچه گل‌پل، یکی از جاذبه‌های دیدنی قائم‌شهر است که اطراف آن نیز مملو از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است که می‌توانید همزمان با بازدید از دریاچه، از آنها نیز لذت ببرید. در ادامه لیستی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اطراف دریاچه گل‌پل را برایتان آورده‌ایم:

1. آبشار خریم

این آبشار در منطقه جنگل لفور واقع شده است و دارای منظره‌ای بسیار زیبا و چشم‌نواز است. فاصله دریاچه گل‌پل تا آبشار خریم حدود 53 کیلومتر است که حدود 1 ساعت و 25 دقیقه زمان بر می‌برد.

2. آبشار ارزفون

این آبشار زیبا در نزدیکی دریاچه گل‌پل قرار دارد و در میان جنگل‌های سر به فلک کشیده شده است. محوطه سبز و جنگلی آن مناظری بسیار زیبا و حیرت‌انگیز را به شما نمایش خواهد داد. فاصله آبشار ارزفون تا دریاچه گل‌پل حدود 74 کیلومتر است که با ماشین حدود 2 ساعت زمان نیاز است.

3. جنگل و آبشار پلنگ دره

این جنگل و آبشار در منطقه شیرگاه و در نزدیکی دریاچه گل‌پل قرار دارد. جنگل زیبای پلنگ دره از زیباترین جنگل‌های استان مازندران محسوب می‌شود. فاصله این منطقه تا دریاچه گل‌پل حدود 31 کیلومتر است که حدوداً 1 ساعت و نیم زمان بر می‌برد.

طبیعت سرسبز و خلاب های آن در اطراف آبشار ارزفون 156416

آبشار خریم خروشان در دل گلسنگ ها ی سبز در قائمشهر 456841

آبشار زیبای پلنگ دره در میان صخره ها و جنگل های سرسبز در مازندران 652564


🛶 تفریحات دریاچه گل‌ پل

دریاچه گل‌پل با طبیعت بسیار زیبا و بکری که دارد، امکانات تفریحی فراوانی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. یکی از تفریحات محبوب در این دریاچه، شنا و ماهی‌گیری است که بسیاری از گردشگران به این فعالیت‌ها در دریاچه گل‌پل مشغول می‌شوند.

کمپینگ در محوطه زیبای اطراف دریاچه، یک تجربه فوق‌العاده برای علاقمندان به طبیعت و آرامش است. محیط بکر و دل‌انگیز در اطراف دریاچه گل‌پل، شباهت زیادی به دریاچه الیمالات دارد و با داشتن تجهیزات کمپینگ مناسب، می‌توانید شبانه‌روزی را در این مکان بی‌نظیر بگذرانید و لذت ببرید.

عکاسی یک آقا از دریاچه گل پل و جنگل های سرسبز مازندران 125645

درختان پرتراکم اطراف دریاچه گل پل 154165

قایق ها در کنار دریاچه گل پل در کنار طبیعت سرسبز قائمشهر 12564

ارسال دیدگاه