اگر به تاریخ علاقمند هستید تاریخچه کهن کاخ چای خوران چالوس را از دست ندهید!

7 دی 1401
0 دیدگاه
کاخ چای خوران چالوس 874654078963

اگر به سفرهای پی در پی در شمال علاقمند هستید، بی شک نام کاخ چای خوران چالوس به گوشتان خورده باشد! چالوس، این شهر خوش آب و هوا و رویایی مازندران با داشتن جاذبه های خیره کننده همچون پل زغال، روستاهای خوش آب و هوا و… سبب توجه بسیاری از گردشگران و مسافران و از همه مهم تر سرمایه گذاران به خود شده است. اگر به تاریخ و تاریخچه شهرهای شمالی و ایران باستان علاقمند هستید پیشنهاد می شود که تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

کاخ چای خوران چالوس 4787465413938

معرفی کاخ چای خوران چالوس

رضاشاه در زمان حکومت خود بناهای بسیاری ساخته است که یکی از معروف ترین آن ها کاخ چای خوران می باشد. این کاخ در حدود 4000 متر مربع وسعت دارد، عمارت چای خوران را روی دامنه کوه ساخته اند. محل ساخت این عمارت، ارتفاع بیشتری نسبت به شهر دارد از همین رو هنگامی که از این کاخ قدیمی و زیبا دیدن می کنید متوجه این موضوع خواهید شد که قادر به تماشای منظره اطراف خواهید بود.

احتمالا نمی دانستید اما رضا شاه به سبک های معماری اروپایی علاقه بسیاری داشت و به همین علت دستور داد تا کاخ را باب میلش طراحی و سازش نمایند. اگر حتی برای یکبار هم از این کاخ دیدن کرده باشید متوجه این موضوع خواهید شد که کاخ چای خوران چالوس نسبت به سایر عمارات و سازه ها تشریفات کمتری داشته و گچ بری های چشم نوازی در نمای این بنا دیده می شود.  وجود حوض و آبنما منظره این کاخ را شکوفا و شاهانه کرده است و نمی توان به راحتی از آن ها گذشت.

کاخ چای خوران چالوس 874847642875

تاریخچه کاخ چای خوران چالوس

بی شک می دانید که ایرانی ها در هرجایی که باشند چایشان به راه است و به قولی ایرانی و چای اش! البته در گذشته چای پدیده ای نو ظهور بود که در ایران رواج پیدا کرد و کم کم بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی شد. درزمان های گذشته رضاشاه به چای و این سنت اهمیت بسیاری میداد و دستور داد تا کاخی را برای حفظ سنت نوشیدن چای بنا کنند. از همین رو رضا شاه به هنگام رفت و آمد های خود سری به این کاخ می زد و مدتی را در آن می گذراند ، از همین رو نام این کاخ را کاخ چای خوران گذاشتند و تا کنون نیز به همین نام مانده و امروزه به یکی از جاذبه های تماشایی و خیره کننده چالوس تبدیل شده است. سالیانه گردشگران بسیاری از این کاخ دیدن می نمایند.

سخن آخر

حال که تا به اینجا با ویلا شمال همراه بوده اید دانستید که یکی از جاذبه های قدیمی و کهن مازندران مربوط به کاخ چای خوران است که هرساله میزبان بسیاری از گردشگران و مسافران می باشد. به دنبال آشنایی با تاریخچه این کاخ قدیمی مطلع خواهید شد که ایران یکی از کشورهای جهان است که با داشتن تاریخچه و گذشته باستانی و شنیدنی از بهترین مقاصد گردشگری و سفر به شمار می رود .

 

ارسال دیدگاه