روستای کسلیان کجاست؟ 🏞️| معرفی ⚡+ تصاویر📸

1 تیر 1403
0 دیدگاه

روستای کسلیان یکی از دهستان‌های بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. این دهستان تحت مدیریت بخش زیرآب قرار دارد و به دلیل داشتن جنگل‌های گسترده و مناطق کوهستانی، یکی از مناطق جذاب و جاذبه های دیدنی سوادکوه محسوب می‌شود. دهستان کسلیان شامل روستاهای کوچک و بزرگ متعددی است که هر یک با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی ویژه‌ای دارند. در ادامه، به معرفی برخی از این روستاها و ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت.

نمایی از روستای کسلیان در سوادکوه 416348486344

رودخانه کسلیان در سوادکوه مازندران 354186341641


روستای کسلیان کجاست؟

دهستان کسلیان یا کیسلیان، از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران، یکی از مناطق مهم و دیدنی این شهرستان است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این دهستان ۳۸۷۲ نفر در قالب ۹۲۷ خانوار می‌باشد. این منطقه با توجه به منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسیر دسترسی:
برای یافتن مسیری بهتر و راحت تر جهت رسیدن به روستای کسلیان سوادکوه میتوانید از نقشه گوگل مپ زیر استفاده کنید.

نقشه گوگل مپ روستای کسلیان 648374837434
برای مشاهده دقیق تر مسیر رسیدن به روستای کسلیان سوادکوه روی عکس کلیک کنید.

معرفی روستای کسلیان

استان مازندران در شمال ایران واقع شده و با آب و هوای معتدل خزری خود، از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می‌آید. این استان که در جنوب دریای خزر قرار دارد، با استان‌های گلستان، گیلان، تهران، سمنان و البرز هم‌مرز است. نزدیکی به دریا و تنوع طبیعی این منطقه، بر جذابیت و تراکم جمعیتی آن افزوده است. قله دماوند، مرتفع‌ترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان خاورمیانه، در شهر آمل مازندران واقع شده است. این کوه، سومین آتشفشان مرتفع نیمکره شرقی بعد از کلیمانجارو و البروس در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد و از دهستان کسلیان فاصله دارد.

بخش مرکزی شهرستان سوادکوه یکی از دو بخش این شهرستان است که در دامنه رشته کوه‌های البرز مرکزی و در دره‌ای وسیع و طولانی قرار گرفته است. سوادکوه شامل دو بخش مرکزی و زیرآب است که اختلاف ارتفاع و شیب زمین در این منطقه موجب تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی آن شده است. دهستان کیسلیان، یکی از دهستان‌های بخش مرکزی شهرستان سوادکوه، با مناظر طبیعی زیبا و پوشش گیاهی متنوع خود، یکی از جاذبه های دیدنی مازندران محسوب می‌شود. دهستان کسلیان، با پیشینه‌ای تاریخی درخشان، در تاریخ ایران باستان و به ویژه در آثار ابن اسفندیار به کرات ذکر شده است. این دهستان به قلعه‌های تاریخی خود نیز معروف است. مردم دهستان کسلیان به زبان فارسی صحبت می‌کنند، اما گویش محلی آن‌ها سوادکوهی و مازنی است.

غذاهای محلی روستای کسلیان

فرهنگ غذایی در دهستان کسلیان و سوادکوه بسیار غنی و متنوع است. غذاهای سنتی این منطقه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیار لذیذ و دلچسب هستند. مردم کسلیان به مهمان‌نوازی و سخاوت شهرت دارند و برای مهمان ارزش والایی قائل هستند. آن‌ها در آشپزی مهارت زیادی دارند و در تزئین سفره‌های خود هنر و ظرافت خاصی به کار می‌برند. از جمله غذاها و شیرینی‌های معروف این منطقه می‌توان به حلوای مخصوص، کماج و تیرنگ اشاره کرد. همچنین شیر محلی نقش مهمی در تهیه غذاها و شیرینی‌های این منطقه دارد و به اغلب غذاها طعمی بی‌نظیر می‌بخشد. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که دهستان کسلیان نه تنها از نظر تاریخی و فرهنگی، بلکه از نظر غذایی نیز بسیار جذاب و خاص باشد.

کسلیان رود در سوادکوه مازندران 13546348634

ارسال دیدگاه